טיפים לשמירת בריאות הרגליים

למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

טיפים לשמירת בריאות הרגלייםבדיוק כפי שחשוב לשמור על בריאות הלב, חשוב לשמור על בריאות הרגליים. אחרי הכול, הן כוח התפקוד העיקרי של הגוף. הן נושאות את משקל הגוף, הן דחוסות בנעליים שאינן נוחות במרבית המקרים, ומתפקדות בעמידה לפרקי זמן ארוכים.

לרגליים חרוצות אלו מגיעה מעט יותר תשומת לב מכפי שמקדישים לה רוב הזמן. מאמר זה סוקר את הטיפים לשמירת בריאות הרגליים באמצעות שימוש במדרסים.

טיפול בסיסי לרגליים

בדיוק כפי שלא עוברים יום מבלי לצחצח שיניים, כך יש לדאוג לבריאות הרגליים מדי יום. יש לבדוק אותן מדי יום לחתכים, פצעים, נפיחות או ציפורניים נגועות. מומלץ לנקות אותן היטב עם מים חמים, אך להימנע מהשרייתם במים חמים היות והעור עשוי להתייבש.

יש למרוח כל יום קרם לחות עשיר, אך להימנע ממריחת קרם לחות בין האצבעות, שכן העור באזור זה צריך להיות יבש על מנת למנוע זיהום. יש להימנע מנעילת נעליים צמודות ולנעול במקומן נעליים אורטופדיות, להשתמש במדרסים, ולהימנע מכפכפים, שכן הם אינם מספקים תמיכה מספקת לקשת הרגל. מומלץ לנעול נעליים שונות בכל יום.

גזיזת ציפורניים – מומלץ לקצוץ אותן ישר עם קוצץ ציפורניים, ולאחר מכן למרוח עליהן מעט שמן ציפורניים להחלקת הקצוות, כך שהציפורן לא תצמח לתוך העור.

יבלות

אלו הם פצעים עבים וקשים המתפתחים על עור הרגליים. מצב זה מלווה בכאב במהלך הליכה או נעילת נעליים. היבלות נגרמות כתוצאה משפשוף יתר, כגון נעילת נעליים צמודות ביותר או נעליים הלוחצות על הרגליים, עמידה ממושכת, או ספורט כגון ריצה.

טיפול ביבלות

מצב קל אינו מצריך טיפול והיבלות נעלמות בכוחות עצמן. אך ניתן לנקוט במספר צעדים כדי לסייע בהחלמה מהירה יותר:

  • ללבוש גרביים עבים להגנת העור.
  • לטפל בכפות הרגליים עם אבן ספוג במהלך המקלחת או השהות באמבטיה.
  • להשתמש במדרסים להקלת הלחץ.
  • מריחת חומצה סליצילית להמסת יבלות. יש להקפיד על ההוראות כך שלא ייגרם נזק לעור בריא. אין להשתמש בחומצה על הרגליים במצב של סוכרת.

מניעת יבלות – היות והגירוי הוא הגורם העיקרי ליבלות, מספר שיטות פשוטות מסייעות להימנע מהן. אלו כוללות נעילת נעליים אורטופדיות המתאימות כראוי לרגליים; הימנעות מלבישת עקבים גבוהים מדי יום; ומריחת העקב בג'ל כדי למנוע חתכים, שפשופים ולחץ על הרגל.

הזעה מוגברת ברגליים

מדענים אינם בטוחים מה גורם בדיוק לאנשים מסוימים להזיע בכמות מוגברת ברגליים, וסבורים שהתופעה עוברת בתורשה. רוב האנשים מזיעים כאשר חם בחוץ, אך אנשים עם הזעת יתר מזיעים כל הזמן. מצב זה שכיח יותר בקרב גברים מאשר נשים. מתח, תרופות ושינויים הורמונאליים עשויים אף הם לגרום לגוף להזעה מוגברת.

מלבד חוסר הנוחות של רגליים לחות, במצב העשוי לגרום לרגל להחליק מהנעליים, רגליים מסריחות נוטות לזיהומים, היות והלחות עלולה לפגוע בעור.

טיפול ברגליים מיוזעות

יש להתחיל עם היגיינת רגליים טובה: לשטוף את הרגליים עם סבון אנטי בקטריאלי, ולהקפיד לנקות בין הבהונות; לייבש את הרגליים ולפזר עליהן טלק או אבקה נגד פטריות; ללבוש גרביים מונעות לחות; ולהחליף גרביים לעיתים קרובות לאורך כל היום.

עדיין לא נפתרה הבעיה? יש להתייעץ עם הרופא. אפשרויות הטיפול כוללות תרופות מרשם, זריקות בוטוקס, טיפול זמני לבלוטות זיעה, וניתוח.

מה גורם לריח רע מהרגליים?

שני הגורמים העיקריים הם הזעת הרגליים, ונעליים שאינן מתאימות. כשהזיעה מתערבבת עם חיידקים, נעליים וגרביים, נוצר הריח הרע.

כדי לטפל במצב זה יש להקפיד על ההנחיות הבאות:

  • לשטוף את הרגליים מדי יום במים חמים עם סבון עדין, ולייבש אותן ביסודיות.
  • לאבק את הרגליים עם טלק, ולמרוח גם משחה אנטי בקטריאלית.
  • להחליף גרביים ונעליים לפחות אחת ליום.
  • לנעול נעליים המאפשרות לעור הרגליים לנשום, כגון נעלי עור, בד או רשת. מומלץ להימנע מנעלי ניילון או פלסטיק.
  • להשרות את הרגליים ברטיות תה שחור חזק, למשך חצי שעה ביום במשך שבוע, או להשתמש ברטיות חומץ ומים.
Picture of מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.

מדרסים לפלטפוס חוות דעת
מדרסים לפלטפוס חוות דעת

מחפשים מדרסים איכותיים לפלטפוס שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את המדרסים האיכותיים ביותר שקיימים כיום. לא

למאמר המלא »
כאבי רגליים בזמן הליכה

כפות הרגליים שלנו מצויות תחת עומס בלתי פוסק ועל כן, כשמונים אחוזים מהאוכלוסייה יסבלו במהלך חייהם מבעיה כלשהי בכפות הרגליים אשר יכולה להוביל להופעת כאבים

למאמר המלא »