מדרסים לדלקת בכף הרגל

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לדלקת בכף הרגלדלקות יכולות להתפתח בכף הרגל כתוצאה מיציבה לא נכונה או מעומס המוטל על הרגל בלא שמסופקת תמיכה מתאימה. דלקות יכולות להתפתח באזורים שונים של כף הרגל, באזור העקב, באזור הקשת האורכית או באזור האצבעות וכן בשל סיבות כגון קשת מוגבהת או פלטפוס.

כיצד ניתן לסייע בהתמודדות עם מצבים דלקתיים ועם כאבים? בין היתר חשוב לעשות שימוש במדרסים. מדרסים לדלקת בכף הרגל יכולים להועיל בין השאר גם לאנשים הסובלים משינויים מבניים ומצבי התנוונות, משחיקה, דלקות מפרקים, כאבים בברכיים.

הפחתת כאבים וזירוז החלמה

האם מדרסים לדלקת בכף הרגל יכולים כשלעצמו לרפא דלקות בכף הרגל? המדרס, חשוב להבין, מהווה גורם התומך בהחלמה, כפי שהוא מסייע במתן תמיכה לכף הרגל. המדרס מעניק תמיכה טובה לגוף כולו ומחולל נפלאות בחלוקה נכונה של משקל הגוף, על כל שטחה של כף הרגל. לעיתים, עצם השימוש במדרס יכול לאפשר לגוף לרפא את הדלקת. ישנם מצבים שיעזרו מאוד תרגילי פיזיותרפיה או מתיחות שונות ולעיתי יהיה צורך בטיפול תרופתי (לא תמיד). המדרס מסייע מאוד להפחית את הכאבים וזהו היבט חשוב מאוד.

השימוש במדרסים, בפרט לאנשים הסובלים מדלקת בכף הרגל, חשוב גם לאחר שהדלקת החלימה. שימוש במדרס הנותן תמיכה טובה מסייע למנוע חזרתיות של הדלקת. בין היתר זה נעשה באמצעות ייצוב כף הרגל, מניעת נטייה של הרגל באופן לא תקין ושיפור היציבה בזמן הליכה, ריצה וכדומה.

מדרסים לדלקת בכף הרגל וחלקי הרגל

מדרסים לדלקת בכף הרגל טובים במיוחד הם כאלה שמותאמים למטופל בתהליך מקצועי וקפדני. כף הרגל מחולקת לכמה אזורים שונים מבחינה תפקודית ומדרס טוב מבוסס על האנטומיה של הרגל. באזור של האצבעות ישנם מפרקים וחיבור לעצמות המסרק. בחלק התיכון של הרגל מצויה קשת ארוכה ובחלק האחורי מצוי העקב. זהו תיאור כללי, כמובן, אך מבחינת התמיכה וגמישות כף הרגל יש להדגיש את הקשתות.

יש קשת אורכית וקשת רוחבית (למעשה יש יותר מאחת) והן אלה שמספקות בולם זעזועים טבעי ואת הגמישות הנחוצה לתפקוד. כאשר מוטל עומס ניכר על הקשתות, כאשר הקשתות מוגבהות מאוד או כאשר הקשת קורסת למשל עקב משקל יותר של הגוף, נחוץ פתרון טוב לתמיכה ולבלימת זעזועים. מדרס הוא הפתרון הנכון, שיכול למנוע את הדלקת ולהפחית את הכאבים כאשר קיים מצב דלקתי או שינוי ניווני. יש לציין שבקרב מטופלים מסוימים מופיעים כאבים גם ללא מצב דלקתי ברור, אך גם אז – מדרס מסיליקון או מדרס מחומרים אחרים, קשיחים או רכים, יוכל להיות לעזר.

הגבהות לפי הצורך

מדרסים לדלקת בכף הרגל להתמודדות עם מצב דלקתי יכולים להועיל לספורטאים אך גם לאנשים המרבים בהליכה או בעמידה. מדרסים יועילו מאוד גם לאנשים מבוגרים, שהחלו לסבול מדלקות בפרקים, שחיקת סחוס בברכיים (המלווה בדרך כלל בדלקת) וכן כאשר אובחנו בעיות אורתופדיות אחרות. מדרס כפתרון לבעיה אורתופדית יכול לסייע גם כאשר אובחן פלטפוס, כאשר סובלים מכאבי דורבן (דלקת באזור העקב), כאשר יש רפיון באזור רצועות כף הרגל ועוד.

ישנם מדרסים בהרכבים שונים, בעוביים שונים, מחומרים שונים. את המדרס יש להתאים לכל צורך – לאופי הדלקת, למבנה כף הרגל, לאופן שבו המטופל הולך, רץ, עומד יציב. את התאמת המדרס ניתן לבצע במכונים מקצועיים, לאחר ביצוע תשאול ובדיקה של כף הרגל. נהוג להטביע את כף הרגל לתוך תבנית ורק לאחר מכן לייצר את המדרס. במצבים מסוימים, ניתן להסתפק במדרס מוכן מראש, כגון מדרסי סיליקון לסוגיהם. יש מדרסים עם הגבהה מיוחדת באזור העקב ואחרים – יכילו תוספת תמיכה באזור אחר כגון בקשתות.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.