מדרסים דרך קופת חולים

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים דרך קופת חוליםהצורך במדרסים נובע מסיבות שונות. כאשר מדובר בצורך רפואי ברור, יכולים חלק מחברי קופות החולים לקבל מדרסים בעלות מופחת או בהשתתפות עצמית נמוכה.

מתי יש צורך במדרס? יש צורך במדרס בשל מבנה לקוי של כף הרגל, לפעמים הדבר נדרש בשל כאבי גב או בעיות בברכיים. מתי ניתן לקבל מדרסים דרך קופת חולים? זה אפשרי כאשר ברור שאותו אביזר אורתופדי יכול להקל על כאבים, לשפר מנח רגל לא תקין ולשפר את היציבה. לרוב, המדרסים הללו יהיו מדרסים שהותאמו באופן אישי, בהתאם למנח כף הרגל, לפי אופי היציבה, מבנה הקשתות, קיום מצב של פלטפוס או כאבי דורבן.

בודקים לפני שקונים

לפני שממהרים לרכוש מדרסים, חשוב לבצע בירור בקופת החולים מתי ואיך ניתן לקבל הנחה או החזר. לעיתים, יקבל המבוטח החזר לאחר הוכחת קניה אך יש קופות חולים שמעניקים את ההנחה מראש, באמצעות הסדר עם מכונים אורתופדיים המצויים ברשימה או במרפאות מסוימות של הקופה.

רשימה המכונים בהסדר עשויה להשתנות מעת לעת. כך גם גובה ההטבה שנותנת כל קופת חולים. מימוש של הטבת מדרסים דרך קופות החולים השונות מחייב את קיומו של ביטוח משלים. במילים אחרות, מי שהוא חבר קופת חולים אך אין ברשותו ביטוח כגון כללית מושלם, מגן זהב או הסדר דומה, ישלם על המדרס מחיר מלא.

מדרסים בקופת חולים כללית

על פי הפרסומים הרשמיים של קופת חולים כללית, יכולים חברי הקופה לקבל מדרסים מוזלים בתנאי שהם מבוטחים בכללית מושלם או בכללית פלטינום. תקנון כללית מושלם, הביטוח המשלים של חברי הקופה, יאפשר קבלת הנחה אך ורק במידה ויש צורך שאומת על ידי רופא אורתופד. זכות זאת מתחדשת אחת לשנה.

לאן צריך לגשת כדי לקבל את המדרסים? ניתן לפנות למכוני אורתופדיה שמכינים בהזמנה מדרסים. מדרסים בהתאמה אישית הם המומלצים ביותר אך יש אפשרות להיעזר גם במדרסים מוכנים מראש. מהי ההטבה הנוכחית לחברי הקופה? נכון לסוף שנת 2016 יקבלו חברי הכללית מאה שבעים וחמישה שקלים החזר לרכישת מדרסים. הזכות ניתנת למימוש ללא תקופת אכשרה (תקופת המתנה).

מדרסים בקופת חולים מכבי

גם בקופת חולים מכבי מכירים בחשיבות המדרסים עבור אנשים הסובלים מכאבי רגליים, כאבי גב, בעיות יציבה או מחלות שונות (סוכרת, דלקת מפרקים וכדומה). אילו מחברי קופת החולים יהיו זכאים למדרסים מוזלים? אלה יהיו מבוטחים שרכשו ביטוח משלים מסוג מגן זהב או מגן כסף בלבד. בדומה לחברי קופת חולים כללית, גם כאן הזכאות מתחדשת אחת לשנה אולם השוני הוא שההטבה הזאת שמורה רק ללקוחות הקופה בעלי וותק של שנה.

על מנת לממש את ההטבה של מדרסים מוזלים יש צורך באישור רפואי שיעיד על צורך במדרס – האישור יכול להינתן על ידי אורתופד, מומחה לכף הרגל (פדיאטר), מומחה לשיקום וכיוצא באלה. בנוסף, יש הבדל במנגנון ההחזר – במכבי מעניקים למבוטחים החזר על פי השתתפות עצמית. השתתפות עצמית נכון לסוף 2016 עומדת על 203 שקלים למבוטחי מגן כסף. עבור מבוטחים בעלי מגן זהב, ההשתתפות העצמית נמוכה יותר ועומדת על סך של 102 שקלים. על מנת לממש את הזכות, יש צורך לפנות אך ורק למכונים אורתופדיים שהגיעו להסדר עם קופת החולים או במכבי פארם.

מדרסים במאוחדת

קופת חולים מאוחדת מעניקה מדרסים מוזלים למבוטחים על פי הסדר מאוחדת עדיף. ההנחה ניתנת אך ורק בתאריך הרכישה וזאת – במרפאות נבחרות של הקופה. לא ניתנת הנחה ברכישה פרטית, במכונים פרטיים.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.