האם מדרסים עוזרים?

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

האם מדרסים עוזריםאנשים רבים הסובלים מבעיות בכפות הרגליים מטופלים על ידי מדרסים. מדרסים הם אביזר אורטופדי שנועד לטיפול במגוון בעיות שונות. אחת השאלות הנפוצות בקרב אנשים רבים היא האם מדרסים עוזרים? במאמר הבא ננסה לענות על השאלה הזו.

 

האם מדרסים עוזרים- מהם מדרסים?

מדרסים הם אביזר אורטופדי שנועד להקל על ליקויי יציבה ולטפל בבעיות בכף הרגל. המדרסים, שמוכנסים לנעלי ספורט בדרך כלל, מסייעים בשיפור היציבה, בהפחתת עומסים ובפיזור הלחצים של כף הרגל. מדרסים הם אביזר המיועד לשימוש של אדם אחד בלבד והם לא ניתנים להעברה בין אנשים שונים. הסיבה לכך היא שכל אדם סובל מבעיות שונות בכף הרגל, והעברה של מדרסים המותאמים לבעיה של אדם אחד עלולה לגרום לנזק אצל אדם הסובל מבעיות אחרות. 

כאשר מתאימים מדרסים יש לקחת בחשבון את טיב הנעל. במידה שיש לכם נעליים עם זווית עקומה, הכנסת המדרסים אליהם עלולה לפגוע במדרסים והם לא יוכלו לבצע את התפקיד שלהם כנדרש ולתמוך בכף הרגל בצורה המתאימה. 

האם מדרסים עוזרים- מדרסים בהתאמה אישיתהאם מדרסים עוזרים- מדרסים בהתאמה אישית

מדרסים בהתאמה אישית הם מדרסים המיוצרים לכל מטופל ומטופל באופן אישי על מנת להתאים באופן מדויק למבנה כף הרגל, לתמיכה שהיא צריכה ולמנח הביומכני. מדרסים אלה יתאימו לכף הרגל של המטופל, לבעיה ממנה סובל, למידות כף הרגל שלו ועוד. מדרסים לנעליים בהתאמה אישית מיוצרים ממגוון חומרים שונים כמו קרבון, שעם, עור, פולימרים ועוד. המדרסים הללו ניתנים לשינוי כמו עיבוי, הוספת תמיכה בקשת, התאמה לנעל חדשה ועוד. 

ההתאמה למטופל כוללת מספר שלבים שונים ביניהם אבחון כף הרגל והבעיה ממנה סובל המטופל, לקיחת מידות של כף הרגל, בחירת סוג המדרסים והחומר מהם יוכנו וייצור המדרסים המתאימים. 

למרות שמדרסים לנעליים בהתאמה אישית מיוצרים באופן ספציפי למטופל, הם מצריכים זמן הסתגלות. לכן, כחלק משלבי ההתאמה על המטופל להגיע לביקורת בה יבדקו כי אכן המדרסים מתאימים וייתכן שיבצעו בהם שינויים מסוימים. 

קיימים מדרסים שמגיעים לא בהתאמה אישית. מדרסים אלה הם מדרסי מדף. מדרסי מדף ניתנים לרכישה בבתי מרקחת, חנויות ספורט ומכונים אורטופדיים שונים. מדרסים אלה מגיעים במגוון סוגים ביניהם מדרסים אנטומיים, מדרסים עם או בלי תמיכה ברשת, מדרסים משעם/ מגומי/ מסיליקון, מדרסים מגנטיים, מדרסים המתאימים לנעלי ספורט, מדרסים המכילים נוזל ג'ל ועוד. מדרסי מדף מיוצרים למידות סטנדרטיות ולכן אם כף הרגל שלכם בעלת מידה גדולה מאוד או קטנה מידי, כנראה שלא תמצאו מדרסי מדף במידתכם. מדרסים אלה מגיעים גזורים כך שיתאימו למידת הנעל שלכם. כלומר, הם לא מותאמים לרגל שלכם ולבעיה ממנה אתם סובלים באופן אישי. יש לקחת בחשבון כי לא ניתן לשנות או להתאים מדרסי מדף. במידה שכפות הרגליים שלכם לא סימטריות (גודל שונה, אחת שטוחה ואחת עם קשת גבוהה ועוד), מדרסי מדף לא בהכרח יעזרו לבעיה שלכם. 

 

אז האם מדרסים עוזרים ומתי?

התשובה היא כן, מדרסים עוזרים בשיפור היציבה, מעניקים תמיכה לכף הרגל, מפחיתים עומסים, מפזרים לחצים ומטפלים במגוון בעיות של כף הרגל. 

קיימים מקרים שונים ומצבים שונים בהם יהיה צורך בהוספת מדרסים לנעליים. ריכזנו לכם מספר מצבים נפוצים להוספת מדרסים לנעליים. יש לקחת בחשבון כי אלה לא המקרים היחידים ויכולות להיות סיבות שונות לצורך במדרסים. 

  • פלטפוס

פלטפוס הוא מצב רפואי נפוץ מאוד בו למעשה כף הרגל שטוחה והקשת האורכית המחברת בין העקב לבין כריות האצבעות נמוכה ולעתים לא קיימת כלל. כאשר הקשת האורכית תקינה, היא בולמת זעזועים ומאפשרת חלוקה תקינה של משקל הגוף בין עצמות כף הרגל. אך, כאשר הקשת האורכית אינה תקינה, נגרמים שינויים במנח כף הרגל והקרסול מה שמוביל לשינוי בתפקודי מפרק הגפה התחתונה לבעיות רפואיות ולכאבים חזקים. מדרסים לפלטפוס למעשה ממלאים את החלל הנמצא תחת הקשת האורכית. כך המדרסים תומכים בכף הרגל ומעניקים לה מנח תקין במגע עם הקרקע. בזכות מדרסים לפלטפוס ניתן להפחית את הכאבים בעמידה, הליכה וריצה.

  • סוכרת

סוכרת היא מחלה שנובעת מליקוי בחילוף החומרים של הגוף. לקות זו גורמים לרמת סוכר גבוהה בדם. אצל חולי סוכרת יש סיכוי גבוה לפגיעה עצבית סנסורית. פגיעה זו נגרמת בעקבות פגיעה בכלי הדם באזור הגפיים. בעקבות כך נגרמים תסמינים שונים לכפות הרגליים כמו נימול וירידת התחושה. בנוסף, סוכרת מובילה להיצרות של העורקים. היצרות זו מובילה לירידה במחזור הדם ברגליים ובכפות הרגליים, מה שעלול להוביל להגלדה איטית של הדם, לנפיחות ויובש של כף הרגל. מדרסים לכף רגל סוכרתית אמורים ליצור הגנה ופיזור עומסים שווה על מנת למנוע לחצים מוגברים באזור אחד. כמו כן, במקרה של כיב, ניתן לשחרר את הלחץ ממוקד הכיב על ידי נקודות לשחרור מוקדי לחץ במדרס עצמו.

  • ספורטאים

מדרסים שמתאימים במיוחד לספורטאים ולאנשים שרצים הרבה. מדרסים אלה מפזרים את עומסי משקל הגוף על כפות הרגליים, מייצבים את מנח כף הרגל ומקנים לה ביומכניקה יעילה ונכונה. מדרסים לריצה, עוצרים את התנועה הבלתי רצונית של חלקי כף הרגל, מגנים מפני זעזועים ואף מונעים הזעה ובקטריות העלולות להתפתח בנעל. ספורטאים שנעזרים במדרסים לריצה זוכים בתמיכה בכף הרגל בתוך נעל הספורט. בזכות עובי המדרס, ניתן להתאים אותו גם לנעליים צרות במיוחד. 

  • צבא

מדרסים לחיילים הם מדרסים המותאמים לנעליים הצבאיות. מדרסים אלה יסייעו לחיילים בהימנעות מפציעות, שיפור הכאבים בכף הרגל בפרט ובגוף בכלל, תמיכה בכף הרגל, חילוק העומסים ופיזור הלחצים עליה. מדרסים לנעליים צבאיות יהפכו את הנעליים הצבאיות לנוחות יותר ויהיו בריאים לכף הרגל. מדרסים לנעליים צבאיות הם מדרסים המותאמים לכל חייל באופן אישי. על ידי כך החייל מקבל את המענה הדרוש לו בהתאם למבנה כף הרגל שלו ולסוג הפעילות אותה הוא מבצע. 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.