מדרסים בהתאמה אישית לחיילים

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים בהתאמה אישית לחייליםמדרסים בהתאמה אישית לחיילים מסייעים בחלוקת עומסים ופיזור לחצים על כף הרגל ועל ידי כך מאפשרים לחייל להימנע מפציעות, להקל על כאבי רגליים בפרט וגוף בכלל. על מדרסים בהתאמה אישית לחיילים והחשיבות הרבה שלהם נרחיב במאמר הבא. 

 

מדרסים בהתאמה אישית לחיילים– מהם מדרסים?

מדרסים הם אביזר אורטופדי שנועד להקל על ליקויי יציבה ולטפל בבעיות בכף הרגל. המדרסים, שמוכנסים לנעלי ספורט בדרך כלל, מסייעים בשיפור היציבה, בהפחתת עומסים ובפיזור הלחצים של כף הרגל. מדרסים הם אביזר המיועד לשימוש של אדם אחד בלבד והם לא ניתנים להעברה בין אנשים שונים. הסיבה לכך היא שכל אדם סובל מבעיות שונות בכף הרגל, והעברה של מדרסים המותאמים לבעיה של אדם אחד עלולה לגרום לנזק אצל אדם הסובל מבעיות אחרות. 

כאשר מתאימים מדרסים יש לקחת בחשבון את טיב הנעל. במידה שיש לכם נעליים עם זווית עקומה, הכנסת המדרסים אליהם עלולה לפגוע במדרסים והם לא יוכלו לבצע את התפקיד שלהם כנדרש ולתמוך בכף הרגל בצורה המתאימה. 

מהם מדרסים בהתאמה אישית לחיילים?

התשובה לכך מתחלקת לשניים- מהם מדרסים לחיילים ומהם מדרסים בהתאמה אישית. 

מדרסים לחיילים הם מדרסים המותאמים לנעליים צבאיות. מדרסים אלה יסייעו לחיילים בהימנעות מפציעות, שיפור הכאבים בכף הרגל בפרט ובגוף בכלל, תמיכה בכף הרגל, חילוק העומסים ופיזור הלחצים עליה. מדרסים לחיילים יהפכו את הנעליים הצבאיות לנוחות יותר ויהיו בריאים לכף הרגל. 

מדרסים בהתאמה אישית הם מדרסים המותאמים לכל חייל וחייל באופן אישי. מדרסים בהתאמה אישית, כפי שניתן להבין, הם מדרסים הנבנים במיוחד לכף הרגל של המטופל, בהתאם לבעיה שלו, למידות שלו ולא ניתן להעביר אותם למישהו אחר. במדרסים אלה יש לעבור אבחון של כף הרגל, לקיחת מידות והתאמה של המדרסים לבעיה ממנה סובל המטופל. 

מדרסים בהתאמה אישית לחיילים מיוצרים ממגוון חומרים שונים כמו קרבון, שעם, עור, פולימרים ועוד. מדרסים אלה ניתנים למגוון שינויים כמו עיבוי, הוספת תמיכה בקשת, התאמה לנעל חדשה ועוד. 

 

הכנת המדרסים לנעליים צבאיותמדרסים בהתאמה אישית לחיילים– כיצד?

התאמת המדרסים באופן אישי לחייל כוללת מספר שלבים שונים. ריכזנו לכם את השלבים הנדרשים עבור מדרסים בהתאמה אישית לחיילים- 

  • אבחון כף הרגל

השלב הראשון להתאמת מדרסים לנעליים צבאיות הוא אבחון של כף הרגל. במהלך האבחון תהיה התייחסות למגוון פרמטרים שונים כמו גובה, משקל הגוף, גיל, מבנה כף הרגל ועוד. 

במהלך האבחון יש לקחת בחשבון מה המטרה של המדרסים ולאיזו בעיה מיועדים. לדוגמא, מדרסים לפלטפוס יהיו שונים מאשר מדרסים לריצה. 

אבחון כף הרגל יתבצע בשלושה מצבים- ישיבה עמידה והליכה. בכל מצב ייבחנו חלקים אחרים ויבואו לידי ביטוי בעיות אחרות. כמו כן באבחון יש לצלם את כף הרגל. 

לאחר שאבחון כף הרגל יסתיים חשוב מאוד להסביר לחייל מה הבעיה בכפות הרגליים שלו על מנת שיידע איך להתמודד איתה. 

  • בחירת סוג המדרסים

כעת יש לבחור את סוג המדרסים ואת החומר ממנו יוכנו. את החומר יש לבחור בהתאם לפרמטרים שונים כמו הבעיה ממנה סובל המטופל והפעילות היומיומית לשמה צריך את המדרסים. 

  • לקיחת מידות

לאחר בחירת המדרסים יש לקחת מידות של כף הרגל. יש 3 דרכים אפשריות ללקיחת המידות של כף הרגל של המטופל. 

  • עמידה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס מלא. 
  • ישיבה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס חלקי. 
  • שכיבה בחבישת גבס- לקיחת מידות של כף הרגל ללא עומסים כלל. 
  • הכנת המדרסים לנעליים צבאיות

כעת יש להתחיל בהכנת המדרסים בפועל. שלב הכנת המדרסים מחולק למספר שלבים שונים בפני עצמו ביניהם יש להכין שבלונה של המדרס מגבס, על ידי השבלונה יש להכין את המדרס בהתאם לחומר הנבחר ולסוג המדרס המתאים. 

  • ביקורת

לאחר שקיבלתם את המדרסים החדשים, יש להגיע לביקורת. הביקורת הראשונה תתבצע לאחר כשלושה שבועות בהם המטופל הולך ומתנהל עם המדרסים החדשים. ייתכן מצב בו התאמת המדרסים תעשה מחדש מאחר שכף הרגל דינמית אך לקיחת המידות נעשית במצב סטטי. ייתכנו מספר ביקורות עד שהמדרסים יתאימו באופן סופי. 

מדרסים בהתאמה אישית לחיילים- למה צריך בכלל מדרסים?

בצבא מבצעים פעילות מאומצת. בלי קשר לאופי השירות, בדרך כלל כל חייל יחווה פעילות מאומצת הכוללת עמידה ממושכת, נשיאת משקלים כבדים, אימוני ספורט ועוד. חיילים המשרתים שירות קרבי יחוו בנוסף לכך גם אימונים קשים ומסעות ארוכים. הפעילויות הללו גורמות לעומס רב על הגוף בכלל ועל כפות הרגליים בפרט. 

הנעליים הצבאיות לא מסייעות לתחושת העומס על כף הרגל ואף מחריפות אותה. הנעליים הצבאיות, הן נעליים הדוקות וכבדות מאוד. נעליים אלה הן בעלות סוליה קשה ולא גמישה כלל, אשר אין לה תכונות של בלימת זעזועים ואין לה אפשרות לאוורור כף הרגל. הנעליים הצבאיות, לא מעניקות את התמיכה הדרושה לחיילים בביצוע פעילויות מאומצות שונות והדבר עלול לגרום לעומד יתר על כף הרגל. חיילים רבים, במיוחד המשרתים ביחידות קרביות, מתעלמים מהכאבים שחשים, עד שנהיה מאוחר מדי. כך החיילים חשופים לפציעות גב, בעיות ברכיים, שברי מאמץ וכאבים רבים בגוף. הפציעות הללו עלולות להמשיך גם לאחר השירות הצבאי. 

לכן, למדרסים לחיילים יש חשיבות רבה מאוד במניעת פציעות ובשמירה על הגוף ועל כפות הרגליים. כמו כן, יציבה נכונה של כפות הרגליים תמנע מהבעיות להתפשט לקרסול, לברכיים, לאגן, לכתפיים ולצוואר. 

 

מה החשיבות של מדרסים בהתאמה אישית לחיילים?

אחד הדברים החשובים ביותר במדרסים לחיילים הוא ההתאמה האישית לחייל. מדרסים בהתאמה אישית לחיילים יעברו התאמה לחייל באופן מדויק לפי מבנה כף הרגל, לתמיכה שהיא צריכה ולמנח הביומכני. חשוב מאוד שהמדרסים יותאמו לחייל באופן ספציפי, לכף הרגל שלו, לבעיות מהן סובל ולסוג השירות אותו מבצע. אין להעביר את המדרסים מחייל אחד לשני.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.