מדרסים בהתאמה אישית

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים
צרו איתנו קשר

מדרסים בהתאמה אישית

מדרסים הינם אביזר אורתופדי, אשר מיועד לסייע בטיפול של מגוון בעיות בריאותיות ואורתופדיות. ישנם מדרסים מסוגים מגוונים, בהם כאלה המיוצרים בהתאמה אישית וכאלה שמיוצרים שלא בהתאמה אישית. מדרסים שמותאמים לצורך מסוים ולאדם מסוים יהיו בעלי השפעה ותועלת גבוהים יותר. מדרסים כאלה ניתן, לעומדים בקריטריונים, לרכוש תוך קבלת החזר של חלק מהעלות על ידי קופות החולים.

סוגים של מדרסים

סוגי מדרסים שונים נבדלים אלה מאלה לא רק בעצם היותם מיוצרים בהתאמה אישית או ללא התאמה שכזאת. ישנם סוגים שונים שנבדלים אלה מאלה בחומר שמהם הם מיוצרים, באיכות, באופן שבו הם מותאמים למטופל.

יש בנמצא מדרסים שמוגדרים כאורתופדיים ואשר נועדו לסייע לא רק לבעיות או לכאבים בכף הרגל, אלא גם כטיפול בבעיות של כאבי גב וצוואר. מדרסים מסוג אחר נקראים ביומכאניים, יש גם מדרסי סיליקון, מדרסים המיועדים במיוחד לספורטאים, כאלה שנועדו לאנשים שעובדים בעבודה מאומצת או עומדים במשך שעות ארוכות.

מדוע צריך מדרסים בהתאמה אישית?

מדרסים נחוצים על מנת לשפר את היציבה, להפחית כאבים, למנוע החמרה של בעיות בריאות קיימות. מדרסים יכולים להתאים למצבים רפואיים כגון החלמה מניתוח ברגל, אבחון של דלקת ברגל, כאשר קיימת קשת גבוהה, נקע, שברי מאמץ, כאבים בגב או בברכיים, דלקות במפרקים או סוכרת.

גם לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית מאומצת וכלל לא סובלים מבעיית בריאותית מומלץ להשתמש במדרסים כדי למנוע בעיות אורתופדיות ואחרות. מדרסים מומלצים לאנשים שעוסקים בריצה, לכדורגלנים, כדורסלנים, רוכבי אופניים או מתעמלי אירובי ועוד.

הולכים על איכות

כאשר זקוקים למדרסים לצורך טיפול בבעיות אורתופדיות, כאשר ישנם כאבים ברגליים או כאשר סובלים מכאבי גב, כאשר מאובחן דורבן בכף הרגל, קשת גבוהה, פלטפוס, סכרת או כאשר מאובחנים מצבים רפואיים אחרים, מומלץ להעדיף מדרסים איכותיים.

לרוב, מדרסים שמיוצרים בקו ייצור, בייצור המוני וללא התאמה אישית לא יפיקו את התועלת המקווה. הם לא יספקו תמיכה מספקת לכף הרגל. הם לא יספקו את הפתרון שיפחית כאבים באופן המקווה.

מדרסים איכותיים יותאמו בדיוק לצרכיו של המשתמש, הם יותאמו לסוג הנעלים שאותם הוא נועל ויתוכננו כך שהתמיכה וספיגת הזעזועים יהיו מיטביים ומקסימליים. מכיוון שמדובר באביזר בעל השלכה ברורה על איכות החיים וכן על מצבים רפואיים (לרבות כאבי ברכיים, שחיקת סחוס וכיוצא באלה), לא מומלץ לוותר על איכות גבוהה.

איך בוחרים מדרסים איכותיים?

מדרסים באיכות גבוהה הם תולדה של מספר גורמים:

  • חומרי הגלם – מדרסים עשויים להיות עשויים חומרים שונים והרכבים שונים. בין היתר יש בנמצא דגמים שעשויים מסיליקון, ישנם מדרסים שבהם משלבים גם חלקי מתכת, פלסטיק או שעם. יש מדרסים שמיוצרים מגומי גמיש או קשיח. חומרי הגלם השונים צריכים להיות מותאמים לצרכיו של המשתמש. בחלק מהמקרים ישפיעו החומרים גם על עמידותו ואורך חייו של המדרס.
  • אופן הייצור – איכות המדרס מושפעת גם מאופן הייצור – יש כאלה המיוצר באופן ידני, יש המיוצרים באופן ממוכן, יש המיוצרים תוך שימוש בשיטות ממוחשבות.
  • אופן ההתאמה – לעומת מדרסים שמיוצרים ללא התאמה לאדם זה או אחר, בדומה לנעליים בייצור המוני, מדרסים איכותיים יותר יותאמו למשתמש באופן אישי. יחד עם זאת, יש הבדלים בין האופנים שבהם ניתן להתאים את המדרס למטופל. התאמה יכולה להתבצע באמצעות גבס או לחלופין – שימוש בספוג שבו מטביעים את כף הרגל. התאמה טובה תיקח בחשבון את האופן שבו המשתמש נוהג לדרוך על כף הרגל, האופן בו הוא הולך באופן חופשי ולעיתים תיבדק גם הדרך שבה הוא רץ וכן – האופן בו המטופל עומד בשעת מנוחה. התייחסות בהתאמה תהיה גם למצבים רפואיים – קשת גבוהה, מצב הברכיים, הגב, סוג הכאבים בכף הרגל וכדומה.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.