מדרסים עם בולמי זעזועים

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים עם בולמי זעזועיםבמהלך השנים, משווקים מדרסים שונים, אשר מטרתם היא לבלום זעזועים ולהשפיע על איכות הריצה וההליכה.

ישנם מדרסים עם בולמי זעזועים אשר טוענים כי הם סופגים כ 40% מההלם, בעוד אחרים מתהדרים בבלימה של 80% מהשפעת הזעזועים על הגוף בכלל והרגליים בפרט.

בדרך כלל, המנגנון בו הם עובדים הוא אספקת תמיכת לכף הרגל והעקב באופן שיספק בקרת תנועה ויפחית את ההטיה המופרזת.  המדרסים בנויים כך שמירב העומס יוטל על האיזור הקידמי, אשר מקבל תמיכה מובנית.

מי צריך מדרסים עם בולמי זעזועים ואיך לבחור?

פעמים רבות, אנשים אשר עומדים שעות רבות על הרגליים, או מתעמלים בענפי הספורט השונים מרגישים בסוף היום כאבים בכפות הרגליים, ואף לאורך הרגליים והגב ככאבים מוקרנים. עם הזמן, ללא טיפול יעיל, עלולות להתפתח בעיות רפואיות כרוניות כמו דלקת פרקים, כאבים בגב התחתון, כאבי ברכיים ונפיחות.

שימוש מדרסים עם בולמי זעזועים עם רפידות מותאמות עשויות לשפר את מידת הנוחות, להפחית כאבים, לשפר את תמיכת הגוף כולו בעת מאמץ ולסייע להתאמה טובה יותר בין הנעל למבנה הרגל.

הבחירה הנכונה ביותר, והאישית ביותר עשויה להיות אצל בעל מקצוע. אדם המתמחה בהתאמת מדרסים יוכל למדוד את הרגליים, לאבחן בעיות פוטנציאליות ולהמליץ על מדרסים מיוחדים וספציפיים. עם זאת, ישנה אפשרות גם לקניית מדרסים באופן אישי, על פי שיקול דעת עצמאי. אנשים רבים מודעים לצורך האישי שלהם בחווית הליכה, או ריצה טובים יותר על ידי הפחתת הזעזועים הנגרמים מכך.

מטרת ומבנה המדרסים בולמי זעזועים

מדרסים בולמי זעזועים לרוב יידרשו על ידי ספורטאים בכלל והעוסקים בריצה בפרט. למרות שהשפעת הריצה על בריאות הגוף ידועה זה מכבר, היא עלולה להיות בעלת השפעה פחות טובה על הרגליים, קרסוליים וברכיים, במיוחד כאשר רצים על משטחים קשים כמו כבישים ואספלט.

הלחץ על הגפיים התחתונות גדל מאד במהלך הריצה, וגדל אף יותר כאשר אין מספיק ריפוד בסוליות הנעליים או במדרסים. זעזועים גדולים לכפות הרגליים משפיעים במידה רבה עד כדי סיכוני פציעה שונים.

בכדי להפחית את המכות הנחוות כתוצאה מפגיעת כף הרגל על המשטח הקשה, המדרסים שיותאמו לכך יהיו רכים יותר ועשויים מחומרי ג'ל שונים אשר יוכלו לשפר ולסייע לנוחות כף הרגל. מעבר לכך, חומר הג'ל יהיה לרוב אנטי מיקרוביאלי בכדי לסייע למניעת ריחות וחוסר נוחות נוסף כתוצאה מפעילות גופנית ממושכת. למרות המבנה המשותף לכל המדרסים הללו, יהיו שינויים של גדלים וצורות, בכדי שהם יוכלו להיות מותאמים באופן האישי ביותר.

יתרונות וחסרונות להתאמת מדרסים עם בולמי זעזועים 

שוק זה של מדרסים עם בולמי זעזועים בולמי זעזועים הולך וגדל משנה לשנה, ומספק חדשנות ותחרותיות רבה. פוטנציאל השוק, מבטא את יתרונות המדרסים ויעילותם לאורך זמן. הרגשת הנוחות המתלווה להתאמת המדרסים יכולה להועיל לספורטאים רבים, ולסייע להם להפחית את מידת הכאב הנחווה מהלחץ המופעל. מעבר לכך, התאמת מדרסים אישיים עשויה לסייע במניעת פציעות פוטנציאליות או שיקום לאחר פציעות שכבר התרחשו.

עם זאת, מוצרים אלה, בדומה למוצרים אחרים המיועדים לשיפור איכות החיים, הינם יקרים ולפעמים לא מחויבי המציאות. ספורטאים רבים, עלולים לעמוד בפני הדילמה האם להשקיע במוצר אשר לא מבטיח שיפור הישגים באופן ישיר.

לכן, אם אפשרי לנסות מדרסים אלו בעת פעילות לפני רכישתם, יוכל הקונה להבטיח את עצמו מפני טיבם. התנסות כזו לא תמיד אפשרית, מכיוון שהמדרסים מותאמים באופן אישי ואינם ניתנים להחלפה. כך או כך, התייעצות עם אנשי מקצוע ומומחים בתחום באופן אישי לגבי בעיות ספציפיות תוכל לתת חוות דעת נוספת לגבי דרישה למדרסים אלו.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.