מדרסים לכאבים בברך

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לכאבים בברךכאבים בברך יכולים להיות תוצאה של גורמים רבים. בין היתר, כאבים מסוג זה עשויים להיות תוצאה של שחיקה בסחוס. ברך כואבת יכולה להיות תוצאה של דלקת במפרק או בגיד וכן זו יכולה להיות תוצאה של נקע, פגיעה ברצועות ועוד.

ישנם מקרים שבהם פתרון טוב לכאבים בברך יהיה מנוחה עד להחלמה. עם זאת, יש מקרים שרק שימוש קבוע במדרסים יסייע להטבה, הפחתה בכאבים ומניעת נזקים נוספים. מדרסים יוכלו לסייע כאשר הברך פגועה, כאשר בשל קרע במיניסקוס יש להקל על העומס המוטל על הברך. גם בפגיעות אחרות, מדרס יוכל לשפר את מדרך כף הרגל ובכך להקל על הברך ואף לזרז החלמה בשל דלקת.

חיזוק השרירים וגם מדרסים לכאבים בברך

כאבים בברכיים נובעים פעמים רבות בשל חולשה של השרירים התומכים בברך. מכאן ניתן להבין מדוע כאשר זהו המצב חשוב לפתור את הבעיה באמצעות פעילות גופנית מתאימה. פעילות גופנית שתחזק את השרירים חשובה מאוד, אך גם במקרה זה כדאי לשים לב לחשיבות המדרסים. שימוש במדרסים במקרה זה יהיה בעל תועלת כפולה.

מצד אחד, מדרסים לכאבים בברך מסייעים בשיכוך זעזועים הנובעים מביצוע פעילות ספורטיבית ופוגעים בכף הרגל וכן גם במפרקים, בקרסול, בברך וכדומה. מצד שני, המדרסים מסייעים בביצוע תנועות מדויקות יותר, על ידי כך שהם מספקים תמיכה מיטבית לכף הרגל.

מדוע כף הרגל זקוקה לתמיכה? בין היתר בשל העובדה שכף הרגל עשויה להיות בעלת קשת רוחבית גבוהה מדי או קשר אורכית גבוהה מדי. יש כפות רגליים שבהן העקב נוטה בצורה לא תקינה ויש גם רגליים שטוחות מדי – פלטפוס. למרות שמקרים אלה עשויים להתאפיין בכאבים בכף הרגל עצמה, הרי שלא ניתן לנתק זאת גם ממפרקים, מהקרסול, מהברכיים, שכולם נושאים על עצמם עומס משמעותי. מכאן נובע ששימוש קבוע במדרסים יכול בהחלט לאזן את מדרך הרגל, למנוע תנועות לא נכונות, ולהטיב את מצבם של רבים מאלה הסובלים בקביעות או מפעם לפעם מכאבים באזור הברכיים.

מדרסים לכאבים בברך למניעת נזקים וכאבים

התעלמות ממצב שבו הברך כואבת אינה מומלצת. גם אם הכאב נראה בשלב הראשון כמשהו זמני או זניח, כדאי מאוד לבדוק את העניין. מי שמזניח, לא בודק ולא מטפל עלול לגלות עם הזמן שהכאבים מחמירים. לא פחות חשוב, התמשכות הכאבים ללא נקיטת צעדים מתאימים עלולה להביא לשחיקה, עומס על הרצועות, פגיעה במיניסקוס.

במקרים חמורים עשוי להידרש אף טיפול ניתוחי, להחלפת מפרק הברך שנהרס ללא תקנה. לכן, התאמה של מדרסים לכאבים בברך מתאימה לא רק לשם מניעת כאבים או הפחתתם. התאמת מדרס איכותי תוכל לשפר את מצבה של הברך, להקטין שחיקה והרס ובמקרים רבים אפילו למנוע בעתיד ניתוח מסובך ולא פשוט.

מדרסים לכאבים בברך במקום הנכון

כאשר סובלים מכאבים בברך לא כדאי להסתפק במדרס פשוט, מוכן מראש. המדרסים הטובים ביותר, המומלצים לאנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות שונות לרבות כאבים בברכיים, הם מדרסים בהתאמה אישית. מדרסים כאלה מותאמים לכל מטופל בתהליך מדויק ולאחר אבחון. על המטופל להטביע את הרגל במשטח מתאים. על פי התבנית מיצרים מדרס שיכול להיות גמיש, חצי גמיש או קשיח – על פי הצורך.

המדרס יותאם לפי מבנה כף הרגל ולפי סוג הכאבים בברך. המדרס עשוי להיות מעובה יותר באזור הקשת ולעיתים תהיה עדיפות לעיבוי והגבהה דווקא באזור העקב. יש מדרסים שיהיו יעילים לאנשים שגם עוסקים בספורט ויש כאלה שטובים מאוד לאנשים שמרבים בעמידה או בהליכה. את המדרס מומלץ לרכוש במכון מקצועי, שמספק מדרסים לכאבים בברך מקצועיים ואביזרים אורתופדיים נוספים.

דרסים לבעיות אורתופדיותהשימוש במדרסים מקובל מאוד לצורך טיפול ומענה לאנשים רבים סובלים ממגוון רחב של בעיות אורתופדיות. לעיתים, מטרתו של המדרס היא להתגבר על עיוות מולד בכף הרגל.

לעיתים, מטרת השימוש בו היא לסייע בריפוי מצבים דלקתיים או כאבים. יש והשימוש מאט תהליכים ניווניים ולפעמים הוא גם יכול למנוע את הצורך בניתוח או לקצר תקופת החלמה מפציעה או חבלה כואבת. לאילו בעיות אורתופדיות יוכלו המדרסים להועיל? מתי משתמשים במדרסים? בין היתר ישנם:

מדרסים לדורבן ברגל – תופעה של דורבן בכף הרגל איננה מאוד נפוצה, אך גם איננה נדירה. כאשר היא מופיעה, מדובר למעשה בדלקת שעשויה מאוד להכאיב ולהגביל. כאשר עושים שימוש במדרס מעניקים תמיכה נאותה ומצליחים במידה רבה לשכך את הכאבים. מדרסים יכולים לסייע לתהליך הריפוי של הדלקת בין אם עושים שימוש בתרופות ובין אם לאו. מתאים גם כמענה לבעיה כרונית.

מדרסים לדלקת בכף הרגל – לא רק באזור העקב עלולה להתפתח דלקת ברגל. דלקת יכולה להתפתח גם באזורים נוספים כתוצאה מחבלה או ממנח רגל לא מאוזן. דלקת יכולה להתפתח במקביל לשברי הליכה, כחלק מפגיעה כרונית במפרקים ועוד. מי שסובל מדלקות באזור כף הרגל יוכל לפתור את הבעיה באמצעות מדרס. כך, מספקים תמיכה לכף הרגל וכן מייצבים אותה באופן נכון יותר ועל פי המבנה האנטומי.

מדרסים לכאבים בעקב – יכולים להועיל כאשר שורש הכאבים נובע מדלקת, בעיה ניוונית, עיוות באזור העקב, בעיה נוירולוגית.

מדרסים לקשת גבוהה ברגל – קשת גבוה ברגל יכולה לגרום לכאבים קשים בכך הרגל וכן לבעיות נלוות בעקב, באזור האצבעות, כאבי ברכיים, גב ועוד. על מנת לטפל במצב יש להשתמש במדרסים שמספקים תמיכה בדיוק באזור הרצוי – בקשת שלאורך כף הרגל או בקשת הרוחבית, באזור האצבעות. לעיתים נחוצה תמיכה כפולה, בשתי הקשתות ולעיתים נחוץ פתרון עם תמיכה בעקב.

מדרסים לפלטפוס – רגל שטוחה, פלטפוס, היא המצב ההפוך לעומת קשת גבוהה. בעלי רגל שטוחה למעשה סובלים מקשת שקרסה בשל חוסר יכולת לספק תמיכה לפעמים בשל משקל עודף. לעיתים פלטפוס הינו מצב קבוע ולעיתים רק מאפיין מצב של עמידה (לא קיים במנוחה). כאבים ואי נוחות בשל פלטפוס מתוקנים על ידי מדרס בצורה טובה מאוד.

מדרסים לנקע – נקע בקרסול הוא תופעה נפוצה מאוד, פציעה שיכולה להיות קלה, ללא קריעה של הרצועות, או רצינית יותר, עם קריעה חלקית או אפילו מלאה. שימוש במדרסים יכול למנוע נקיעה של העקב וכפות הרגליים בזכות תמיכה משופרת ויכולת ספיגת זעזועים. מומלץ לעוסקים בספורט ולמי שסובל מנקעים חוזרים ונשנים.

מדרסים לכאבי גב – כאבי גב עלולים להופיע בשל יציבה לא נכונה או כאשר מדרך הרגל אינו תקין. כחלק מהטיפול בכאבי גב מומלץ לשלב פעילות גופנית וכן להשתמש במדרסים שהותאמו לפי מידה.

מדרסים לשברי מאמץ – שברי מאמץ ברגל הם פגיעה נפוצה מאוד. שברים כאלה פוגעים בכפות רגליהם של ספורטאים, חיילים ואנשים שעומדים לאורך זמן או נושאים משאות כבדים. מדרסים תומכים בכף הרגל, מקלים מהעומס ויכולים למנוע שברי מאמץ ואף לסייע בתהליך הריפוי.

מדרסים לכאבים בברך – כאבים בברך יכולים לנבוע מפגיעה ברצועה, משחיקה בסחוס, חבלה במיניסקוס. מדרסים יכולים להקל גם כאשר הכאבים נובעים מיציבה פגומה. מדרסים יכולים להקל גם על ביצוע פעילות ספורטיבית לצורך חיזוק השרירים התומכים בברך.

מדרסים להלוקס ואלגוס – אנשים הסובלים מהלוקס ואלגוס יכולים להיעזר במדרס כפתרון חלופי לניתוח. המדרס מסייע להקל על הטיה של הבוהן וכאבים הנובעים מתזוזה של עצם המסרק שבכף הרגל.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.