עולם המדרסים

מדרסים – הפתרון להפחתת פציעות וכאבים

מדרסים - הפתרון להפחתת פציעות וכאביםאביזרים אורתופדיים מסוימים יכולים לא רק לשקם פגיעה אלא גם להגן ולשמור מפני פציעה. המדרסים הם דוגמא טובה לכך. הרפואה המודרנית גילתה די במאוחר שלא פחות מאשר טיפול במחלות ופציעות, חשוב להשקיע ברפואה מונעת, הקדמת תרופה למכה. ברפואה מסורתית זוהי עובדה ידועה כבר אלפי שנים ולכן, חשוב להכיר בעזרים שונים שיכולים להפחית פציעות ולטפל בכאבים – עוד לפני שהם מופיעים.

אביזר מצוין שידוע בתור פתרון להפחתת פציעות נקרא מדרס. המדרס יכול להיות יעיל במיוחד לאנשים בעלי ליקוי או נזק בכף הרגל או בגב אך הוא יפחית כאב ופציעה גם בקרב אנשים בריאים לחלוטין. מדרסים נמצאים בשימוש רב גם על ידי ספורטאים והם חשובים גם עבור אנשי עמל וכל מי שמרגיש אי נוחות בכף הרגל, עם או ללא כאבים.

אמצעי לבלימת זעזועים

צוות מקצועי ומיומן במכון אורטופדי מסייע בהתאמת המדרסים להפחתת פציעות הינה שמדובר באמצעי ראשון במעלה לבלימת זעזועים, לשיכוך חבטות שהן תוצאה של תנועה מהירה, קפיצה, לפעמים גם הליכה מהירה.

ניתן לראות זאת היטב למשל בקרב אנשים שעוסקים בפעילות גופנית, אצנים, אתלטים, שחקני כדורסל, כדורעף, כדוריד או טניס. במהלך פעילות, הקפיצות, התנועות המהירות, סיבובי האגן ושינויי כיוון מהירים יוצרים עומס משמעותי ביותר על כף הרגל, על העקב, על גיד אכילס. זעזועים וחבטות עשויים להביא לפגיעה בחוליות עמוד השדרה, כאבים בצוואר, שחיקה של הסחוס בברכיים.

כאשר מי שעוסק בספורט או כל מי שמחשיב את עצמו כאדם פעיל רוצה למנוע פציעות שמקורן בפעילות מאומצת, מדרס יהיה פתרון מתקבל על הדעת ואפילו מתבקש.

תיקון מנח כף הרגל

לא רק אמצעי יעיל לבלימת זעזועים ופציעות ספורט מהווה המדרס האיכותי. מדרס יכול לסייע להפחת הסיכון לפציעה גם באמצעות יכולתו לבצע תיקון של מנח כף הרגל. בקרב אנשים רבים מופיעים כאבים ופציעות שהם תוצאה ישירה של מנח רגל לא תקין.

מנח רגל לא תקין עשוי להביא לפציעה ולכאב בשל קרע בגיד אכילס (קרע שמכונה לעיתים בטעות בשם דלקת בגיד אכילס). תיקון מנח כף הרגל יכול לסייע במניעה של פציעות מסוג אחר, כגון נקע עם או בלי קרע ברצועה.

העובדה שמדרס תקין ואיכותי משפר את מנח כף הרגל יכולה להתבטא גם בהקטנת הסיכון להיפצע בשל נפילה או אובדן שיווי משקל. עובדה ידועה ומעציבה היא שאנשים מבוגרים רבים מאבדים בקלות את שיווי המשקל ונופלים. הגם שבדרך כלל מעורב בכך מצב רפואי קודם, סחרחורת כתוצאה מאי טיפול בלחץ דם וגורמים נוספים, מנח לא תקין של כף הרגל גם הוא גורם חשוב.

מלבד זאת, שיפור של מנח כף הרגל יכול להפחית גם פציעות וחבלות שפוגעות בברכיים. מנח רגל תקין מפחית מאוד את הנזקים לפיקת הברך וכן פציעות כגון שחיקת סחוס או פגיעה במיניסקוס.

יציבות בריאות הגב

כאבי גב הפכו לרעה חולה שממנה סובלים אנשים רבים. לעיתים. כאבי הגב ואפילו פריצת דיסק נובעים משרירים חלשים או מניסיון להרים משקל כבד מדי. עם זאת, כאבי גב, דלקת באזור הגב ואפילו הופעה של עקמומיות יכולים כולם להיות תוצאה של חוסר איזון וחלוקת משקל לא תקינה על פני שטחן של כפות הרגליים.

באמצעות מדרסים ניתן לבצע חלוקה נכונה של עומס על כף הרגל, ואפשר למנוע בכך כאבים מקומיים בעקב, באזור האצבעות, על פני הקשת שברגל. חלוקת העומס המאוזנת יותר תפחית את הסיכון לפציעה של ממש בגב וזוהי סיבה טובה נוספת להשתמש במדרס.

Exit mobile version