מדרסים ומדרסי עקב מה זה? ואיך הם יכולים לעזור

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

לא מעט אנשים, בפרט ספורטאים, מתמודדים עם פציעה בעקב המוכרת בשם דורבן. כל מי שמתעסק בריצות, בוודאי ריצות ארוכות, יודע שהוא עלול להתמודד עם פציעה מסוג זה אם הוא לא ידע לטפל בעצמו ולהשתמש באמצעים הרלוונטיים בשביל למנוע אותה. אחד מאותם אמצעים הם מדרסים, למשל מדרסי עקב.

במאמר זה אנחנו נסביר מה זה דורבן בעקב וכיצד מדרסים ומדרסי עקב בפרט יכולים לטפל בבעיה. לפני כן נציין שתי עובדות קצרות:

ראשית, לא כל מי שמתעסק בספורט ובריצה בהכרח יתמודד עם דורבן אך מאוד ייתכן שאם הוא מבצע ריצות ארוכות רבות ובעצימות גבוהה זה מה שיקרה. לכן בשביל להימנע מכך, מוטב לרכוש מראש מדרסים שיכולים להתאים לו.

שנית, לפני שניגשים לטפל בבעיה כמו דורבן בעקב, ובוודאי לפני שניגשים לרכוש מדרסים לצורך פתרון הבעיה, יהיה נכון לפנות לאנשי מקצוע, אורטופדים ואנשים שמתמחים בייצור ושיווק מדרסים, בשביל לוודא שאכן זו הבעיה, ומדרסים הם הפתרון. כך יהיה אפשר גם להתאים מדרסי עקב בצורה נכונה לרגל.

 

מה זה דורבן בעקב?

בשביל להבין למה יש צורך לקנות מדרסים ואיך הם יכולים לעזור, צריך להבין תחילה מה מהות הבעיה איתה אנחנו נדרשים להתמודד. דורבן בעקב זה מצב בו יש דלקת בחלק האחורי של העקב, אשר גורמת לכאבים שיכולים למנוע את היכולת לדרוך על הרגל, ללכת, לרוץ בצורה סדירה.

הדלקת יכולה להיגרם, כאמור, כתוצאה מעומס רב על הרגל עקב פעילות ספורטיבית או אחרת (מלבד ספורטאים, אנחנו יודעים שחיילים מתמודדים עם בעיה זו לא פעם). היא מתאפיינת בכך שיש כמין בליטה מסוימת בעצם העקב לכיוון האצבעות. ניתן לראות את הבליטה בצילום רנטגן אליו נשלחים המטופלים אם הם מתלוננים על תחושת כאב.

התחושה אגב, יכולה להופיע בסיטואציות שונות, למשל אחרי קימה משינה, אחרי קימה מישיבה, כשעושים את הצעדים הראשונים. גם בשלבים אחרים, כאמור, כמו למשל, בעת ניסיון לרוץ או ללכת מרחק מסוים.

 

איך מדרסים יכולים לעזור?

אחד הפתרונות להתמודדות עם דורבן בעקב ואפילו למניעתו, לפחות במקרים מסוימים, היא באמצעות מדרסים. מדובר על מדרס אשר אמור להיות מותאם למבנה כף הרגל מה שמאפשר להקל מעט על העומס שמורגש בכף הרגל, המפגש עם הקרקע הוא הרבה יותר נעים וקל, וכן יש אפשרות לרכך את המקום בעזרתם.

יחד עם זאת, צריך לומר שלא תמיד מספיק להשתמש במדרסים אלא יש לבצע טיפול יותר עמוק. למשל, יש לתת מנוחה ממושכת לרגליים (להימנע מאימונים), להשתמש בגלי הלם, כדורים, לבצע תרגילי כוח ומתיחות ועוד.

בכל מקרה, בשביל לנסות ולהימנע מדורבן בעוד מועד, רצוי מאוד לעבוד נכון עם כף הרגל, זה כולל גם להשתמש במדרסים לפני שמגיעים לשלב נוצרת דלקת בעקב.

 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.