מדרסים לטיפול מגנטי ועיסוי נקודות לחץ

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לטיפול מגנטי ועיסוי נקודות לחץכאבים בכף הרגל נפוצים הרבה יותר ממה שהיינו רוצים שיהיו, כך שמדובר במנת חלקם של רבים. יש לא מעט פתרונות שאפשר להתבסס עליהם על מנת לשפר את המצב, כולל כמובן המדרסים.

למדרסים יש שורה ארוכה של תפקידים, לרבות שינוי עומס הגוף על כף הרגל, תמיכה ברקמות, שיפור היציבה, בלימת זעזועים וכמובן שגם הפחתה של כאבים. ההחלטה להצטייד במדרסים נראית לכן במצבים רבים מתבקשת או אפילו מובנת מאליה.

מאמר זה מתייחס לנקודה משמעותית מאד ביחס למדרסים, או הקלה על כאבים כמכלול, והוא שיטות לטיפול מגנטי ועיסוי נקודות לחץ.

טיפול מגנטי, עיסוי ומה שביניהם

אחד האינסטינקטים הראשונים שלנו בעת כאב הוא לאחוז במקום בו מופיע הכאב ולפעמים גם לעסות אותו מעט – מה שעשוי להקטין בצורה משמעותית את דרגת החומרה של הכאבים. האמת היא שמאחורי הקביעה הזו יש תורה שלמה, כאשר עקרונות המגע מהווים חלק בלתי נפרד למשל מתורת המזרח.

לחיצה על המקומות המתאימים בגוף יכולה להקל על כאבים לא רק באזור הנלחץ וגם לשפר את התחושה הכללית בצורה משמעותית. למידה של הכלים הנכונים להקלת הכאבים, או פנייה לאיש מקצוע מהשורה הראשונה, יכולה לעשות את ההבדל.

מדרסים לטיפול מגנטי והקלת כאבים

ההנחה העומדת בבסיס התפיסה הטיפולית היא שתוך שימוש בזרמים חשמליים אשר המאפיינים שלהם משתנים – מבחינת התדירות, עוצמתו של הגל וגם הצורה שלו – ניתן להשרות שדות מגנטיים על האזורים הספציפיים בגוף.

השדות האלה תורמים בצורה משמעותית להפחתת הכאבים בהם, מה שיוצר שיטת טיפול יעילה. פולסים וגלים אלקטרומגנטיים, המהווים חלק ממערכי מכשור מקצועיים, עשויים לשפר אם כן את המצב בצורה דרסטית.

אז איך זה קשור למדרסים?

לכאורה, אין קשרים יותר מדי הדוקים בין המדרסים לבין הטיפולים החשובים שהוזכרו מעלה. לכאורה, כי תחום האורתופדיה אינו נח על רגליו אפילו רגע אחד. כיום בהחלט ניתן למצוא מדרסים מגנטים ומוצרים המשלבים בתוכם אלמנטים שהזכרנו קודם של שדות מגנטיים ולחיצות על גבי הרגל.

מדרסים מגנטים הם פיתוח חדשני של השנים האחרונות, כאשר העיקרון שלהם הוא שמדובר במשטח המהווה מגנט מאוזן. המדרסים מפיקים שדה מגנטי התורם לתחושת ההליכה עם המדרסים בתוך הנעל. את המדרסים מקיפה מעטפת יונים שליליים, אשר מסייעת להפחתת המתחים והלחצים ברגל עוד יותר. פלוס אחר שיש בחלק מהמדרסים בשדה המשחק הוא טבעת ביוקרמית, המביאה בין היתר לאיזון של הטמפרטורה או החומציות ברגל.

זה לא אומר שמדרסים מגנטים מתאימים לכל אדם באשר הוא. העובדה שיש כאן אלמנטים של הקלה על כאבים לא מבלטת את הצורך להשקיע בבחירה מוקפדת של המדרסים, תוך התאמה מלאה למאפייני הרגל והאדם. חשוב לשים לב לחומרי הגלם האחרים המרכיבים את המדרס ולמעשה מאפשרים לו לעשות את עבודתו: כי מדרס שמשכך אמנם כאבים באופן נקודתי אבל בטווח הרחב לא משפר את מצב הרגל או היציבה יהפוך במידה רבה לחסר תועלת.

מה לגבי המחיר?

באופן לא מפתיע, התוספות המגנטיות למדרסים הופכות אותם למוצר בעל תג מחיר גבוה יותר מאשר מדרסים "רגילים". יחד עם זאת רבים יטענו שהיתרונות של המדרסים – כאשר הם איכותיים באמת ומותאמים לרגל – יהיו שווים את ההשקעה הכספית.

בכל מקרה מומלץ לברר האם ניתן לקבל סבסוד מסוים של עלות המדרסים, למשל דרך הביטוחים המשלימים של קופות החולים או ביטוחי הבריאות הפרטיים שרבים מהישראלים מחזיקים בהם כיום.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.