מדרסים לכאבים בכריות כף הרגל

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לכאבים בכריות כף הרגלכף הרגל האנושית הינה מבנה מורכב למדי הכולל שילוב של רצועות וקשתות, שרירים ועצבים. אנשים עשויים להתלונן על כאבים בכף הרגל, כאשר למעשה ניתן למקד את התיאור ולאפיין אותו בצורה שתקל על מציאת מענה מתאים.

כאב בכף הרגל עשוי לתקוף את אזור כריות כף הרגל, לעיתים גם מעט למעלה יותר, באזור שורשי האצבעות. זהו האזור שבו קיימת קשת, לרוחבה של הרגל, דבר התורם לגמישות ויכולת תנועה טובה.=

מה ניתן לעשות כאשר חשים בכאבים באזור זה? פתרון טוב למדי הינו שימוש במדרסים. זאת, במקביל לשלילת בעיה רפואית שעשויה לבוא לידי ביטוי בהקרנת כאב דרך מערכת העצבים, כך שטיפול אחר או טיפול נוסף צריכים לבוא בחשבון.

מהן הסיבות לכאבים?

לפעמים, הסיבה לכאבים באזור כריות כף הרגל הינה מבנה אנטומי. סיבות גנטיות ואחרות אחראיות לכך שבקרב חלק מהאוכלוסייה קיים מצב של פלטפוס, דהיינו רגל שטוחה ואצל חלק אחר באוכלוסייה יש מצב הפוך – בו אחת מקשתות כף הרגל מקומרת יתר על המידה.

כאשר זהו המצב, בהחלט עשויות לבוא התלונות על כאבים, לעיתים קשים, במיוחד בשעת עמידה ממושכת, הליכה מרובה וכמובן בזמן פעילות גופנית. במקרה זה, מדרס בהחלט יכול לתקן את המצב.

אין כל צורך לחפש פתרון כירורגי. אמנם טיפול ניתוחי אפשרי במצבי כאב מסוימים כגון בוהן קלובה, אבל לא מקובל לטפל ברגל שטוחה או בקשת מוגבהת באמצעים כירורגיים. הפתרון הטוב ביותר הוא לעשות שימוש בנעל נוחה, עדיף אורתופדית, עם שילוב של מדרס. מומלץ להקפיד על נעל רחבה ובדרך כלל כדאי שלא להדק את השרוכים יתר על המידה.

יציבה ומנח כף הרגל

כאבים באזור הכריות של כף הרגל בהחלט יכולים להיות תוצאה של נעילת נעלים לא נוחות, לפעמים למשך שנים. תופעה שכזאת מקובלת מאוד בקרב נשים, כאשר רבות מהן נועלות נעלים על בסיס שיקולי אופנה ופחות משיקולי נוחות.

עקבים גבוהים עשויים בהחלט לגרום לנזקים של ממש ולחץ מוגבר על העצבים. מעטות הנשים שנועלות בקביעות נעלי עקב ואשר לא חשות בשלב כזה או אחר כאבים באזור כריות כף הרגל כתוצאה מכך.

יש לציין, שלא רק נשים עשויות לסבול מנזקיה של יציבה לא מאוזנת של כף הרגל ומנח רגל לא אידיאלי. גם גברים לא מעטים מדווחים על כאבים בכף הרגל, לרבות אזור החלק התחתון של האצבעות והכריות. לפעמים הכאבים הינם תוצאה של הרגלי יציבה לא טובים. גם במקרים כאלה – מדרסים יכולים לפתור חלק ניכר מהסימפטומים.

מדרסים יכולים לשפר את היציבה, לתקן את מנח כף הרגל, לייצב אם צריך את אזור הקרסול. ניתן לעשות שימוש בסוגים שונים של מדרסים, כאשר יש בנמצא מדרסים בדרגות קושי שונות וכן כאלה המיועדים לסוגי נעלים שונים.

מדרס – וההקלה מורגשת

בקרב אנשים הסובלים מכאבים בחלק הקדמי של כף הרגל, יש ומדובר בתוצאה של התרופפות האצבעות וצניחתן, בחלק העליון של עצמות המסרק. תופעה זו עשויה להיות מלווה בפצעים, עור קשה או יבלות וכמובן אי נוחות וכאבים. יש אנשים המדווחים על תחושה של צריבה או מעין חום עז, תוצאה של לחץ מוגבר ולפעמים פגיעה עצבית במיקום זה.

מדרסים טובים יכולים להועיל מאוד גם במצבים שתוארו להלן וגם כאשר הכאב נובע מלחץ מכאני כגון זה שנוצר בזמן פעולת דיווש באופניים. גם בקרב אצנים, שחקני כדורסל, שחקני טניס וספורטאים או מתאמנים חובבים בענפי ספורט אחרים כאבים ברגליים בכלל ובאזור כרית כף הרגל בפרט אינם נדירים. לרוב, נעל טובה ומדרס איכותי יספקו הקלה והטבה משמעותיים.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.