מדרסים לדורבן הכרישים

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לדורבן הכרישיםדורבן היא דלקת שכיחה בכף הרגל והיא מבין הבעיות הנפוצות ביותר בכף הרגל. דורבן שלא מטופל בזמן יכול להוביל לכאבי גב, ברכיים, צוואר וכן הלאה. הדורבן מפריע למהלך יומי תקין ומתבטא בכאבים קלים עד עזים בהתאם לדרגת הדלקת. ככל שהדלקת לא מטופלת ככה המצב מחמיר. ישנן שלושה דרכים עיקריות לטיפול בדורבן: ניתוח כירורגי, פיזיותרפיה ומדרסים. לרוב פיזיותרפיה תהיה מלווה בין אם מדובר על טיפול כירורגי ובין אם מדובר על מדרסים. 

 

מדרסים לדורבן הכרישים – מהם מדרסים?

מדרסים מומלצים הם אביזר אורטופדי אשר מטרתו לסייע למי שחווה כאבים בגב, בברכיים, בצוואר והלאה. המדרסים נכנסים לתוך הנעל של הסובל והם בנויים משכבות שונות בדחיסות בדרגות כאלה ואחרות. המדרסים שומרים על מאזן בכף הרגל ועל יציבות של המשתמש. על אף שניתן למצוא מדרסים בחנויות שונות, ללא התאמה מדויקת של המדרסים לכף הרגל הם לא יהיו יעילים. המדרסים עשויים חומרים שונים ובעיקר מתחלקים למדרסים ביומכניים, מדרסים פונקציונליים, מדרסים חצי קשיחים ומדרסי LCT. התאמת סוג המדרסים היא בהתאם לאותו אדם, משקלו, גילו, חומרת הדלקת ועיסוק.

מדרסים לדורבן הכרישים - איך מתמודדים עם דורבןמדרסים לדורבן הכרישים – איך מתמודדים עם דורבן?

כפי שציינו, התמודדות עם דורבן יעילה בשני מקרים: ניתוח כירורגי ומדרסים. פיזיותרפיה תהיה נפוצה יותר כאשר המצב החמיר ולאחר ניתוח כירורגי. כאשר תופסים את הדורבן בשלבים הראשונים ומטפלים בו היטב באמצעות מדרסים לא תהיה חובה לעשות פיזיותרפיה על אף שזה מומלץ. כדי לטפל בדורבן יש לפנות לרופא לפני שאתם פונים לחברה שתייצר עבורכם מדרסים. הרופא צריך לאבחן שאכן מדובר על דורבן ובהתאם לכך נייצר עבורכם מדרסים מתאימים. מדרסים לנעליים אינם מובנים מראש ויש לעשות התאמה ייחודית גם בהתאם לעיסוק שלכם ורמת פעילות יומית וגם בהתאם לחומרת הדורבן. מדרסים לדורבן נועדו כדי לאפשר לכם להמשיך בניהול יומי תקין כאשר המדרסים בעלי שכבת הגנה מרופדת לאזור הכואב ומוגבהים בהתאם למבנה כף הרגל. שימו לב, רכישת של מדרסים שאינם מובנים למבנה כף הרגל שלכם היא בחירה שעשויה להשפיע על זמן ההחלמה של הדלקת ובמקרים מסוימים כאשר המדרסים אינם תואמים למצבכם אתם עלולים להחמיר את הדלקת. פנו לבעל מקצוע אשר ייצר עבורכם מדרסים לדורבן מותאמים לנעליים שלכם, מבנה כף הרגל, עיסוק, גובה וגיל. 

 

מדרסים לדורבן הכרישים – ייחודיות

ישנן 5 תכונות שחייבות להיות במדרס המיועד לטיפול והקלה על כאבים המלווים עם דלקת הדורבן:

  1. תמיכה בקשת כף הרגל – התמיכה בקשת כף הרגל חשובה לכל מדרס מכיוון שהיא מפחיתה את כאבי כף הרגל בעת הליכה, עמידה וריצות לתקופות ארוכות. כאשר מדובר על מדרסים לדורבן יש לוודא שיש מספיק תמיכה של הקשת כדי לספק יציבות ולשמור על שיווי המשקל, בדרך הזאת פיזור העומס מתבצע באופן שווה. 
  2. בלימת זעזועים – מדרסים טובים לדורבן נועדו כדי למזער את כמות הלחץ שאנו פעילים על המפרקים ועל כף הרגל. בלימת זעזועים היא תכונה של המדרסים שמגנה על כף הרגל שלכם בזמן פעילות וגם נעליים אורטופדיות לא יכולות להגיע לרמת ההגנה של מדרסים המיועדים לדורבן.
  3. כרית עקב – הריפוד של המדרסים הוא קריטי להפחתת הכאבים. הריפוד צריך להיות רך ולגרום לנוחות בזמן נעילת הנעליים. יש סוגים שונים של ריפוד אשר כל אחד מהם יכול להתאים לאדם אחר בהתאם לסף הכאב שלו. המטרה של הריפוד היא לא רק לאפשר לכם נוחות אלא גם לשמור על תכונות יישור נאותות הפועלות יחד עם הריפוד על העקב כדי לספק תמיכה טובה יותר.
  4. התאמה – המדרס חייב להיות מותאם אישית ואתם לא יכולים פשוט להזמין מהאינטרנט "מדרסים לדורבן". בין כל כף רגל יש שוני, המדרסים מובנים בהתאם למבנה כף הרגל של הסובל ואינם מיועדים לטיפולים כלליים. מבעד לכך, השוני בייצור המדרסים בא לידי ביטוי גם בהתאם לגילו של הסובל, משקלו, סוג הנעליים אותן הוא נועל, פעילות ועוד. לכן, ברגע בו אדם קונה מדרסים שאינם מתאימים לו הוא עלול אפילו להחמיר את המצב הנוכחי.
  5. נגישות – חשוב לחפש את המדרסים הטובים ביותר, אבל גם תחפשו משהו שהוא ריאלי לכם. מדרסים מגיעים במגוון רחב של מחירים, המחירים משתנים בהתאם למקום ממנו אתם רוכשים את המדרסים ובהתאם לחומר ממנו הם מיוצרים. חשוב לבחור את המדרס שמספק את התמורה הטובה ביותר וברגע בו אתם נמצאים במקום מקצועי תוכלו מראש להדגיש מהו התקציב שלכם כדי שיוכל המאבחן להתאים לכם את המוצר הטוב ביותר.

מדרסים לדורבן הכרישים – גם נעליים וגם מדרסים

לעיתים מה שעלול להוביל בעצם להופעתה של הדלקת הוא הנעליים שלכם. יש השפעה לנעליים אותם אתם נועלים ובהתאם לפעילות היומית שלכם. יש נעליים שיוצרות לחץ על אזור מסוים ואינן תורמות כלל לבלימת זעזועים. לטווח הארוך זה עלול לגרום להופעה של דורבן. כף הרגל שלנו הוא איבר מאוד מורכב הבנוי מרצועות, קשתות, אצבעות ועצמות עדינות. כאשר דורבן צץ הוא לרוב יתרחש כאשר הרצועה מתוחה יותר מדי ויש עליה עומס רב. כאשר אין תמיכה מספקת לכף הרגל הדורבן עלול להופיע או תופעות אחרות שהן לא פחות כואבות. 

במקרים רבים הנעליים יכולות להיות עוד פרמטר אשר משפיע על פגיעה בכף הרגל, כאשר הנעליים אינן איכותיות ופוגעות בכף הרגל. זכרו, אתם נמצאים רוב הזמן בעמידה (או שלא), אבל הנעליים הם בעלי השפעה קריטית על הופעתם של כאבים. כאשר אתם רוצים להקל על הכאבים מומלץ לא להסתפק בנעל חדשה ואפילו אורטופדית, אלא לבחור מדרסים מותאמים לנעל כשירה לאופי הפעילות שלכם. כאשר הדורבן כבר קיים אצלכם אתם חייבים לבחור במדרסים המיועדים לדורבן או לפנות לניתוח כירורגי. 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.