מדרסים לדורבן המלצות

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לדורבן המלצותהדורבן הוא מעין "שפיץ" עצם אשר גדל בחלק התחתון של העקב וגורם לכאבים ממושכים שרק מחמירים ומחמירים. האבחנה של דורבן מתבצעת על ידי רופא מוסמך, אורתופד באמצעות אבחון ידני או בדיקות אחרות. סביר להניח שאם יש לכם דורבן אתם תחושו בכך והתסמינים לכך יעידו ישר שמדובר בדלקת בעקב – דורבן. למעשה, רוב הכאבים שיש בכף הרגל נוצרים עקב דורבן. 

 

מדרסים לדורבן המלצות- מהו דורבן ומהם הגורמים לכך?

דורבן נקרא גם Plantar fasciitis והוא אחד מבין מצבים שכיחים הגורמים לכאב בעקב. הדורבן הוא דלקת של הרקמה העוברת לאורך כל כף הרגל. הדורבן נצמד לעצם העקב ולבסיס של האצבעות ומאופיין במעין בליטה כואבת. ככל שנמשיך להפעיל לחץ על האזור ככה הכאבים יגברו. הפעלת לחץ כוללת עמידה מרובה, ריצה, הליכה ועוד. הגורם לדורבן אינו מודע לנו עד היום, המחשבה היא שחוסר איזון ועומס על העקב מוביל לדורבן. הדורבן נפוץ עקב עלייה של רמת הפעילות הגופנית, מבנה של כף הרגל, משטחים עליהם אתם עומדים, הולכים או רצים, סוג נעליים, משקל ולעיתים דורבן יכול להתפתח עקב מצבים רפואיים אחרים כמו דלקת מפרקים ועוד.

מדרסים לדורבן המלצות- התאמה נכונה

עבור מדרסים לדורבן המלצות שונות אותן תקבלו ממקומות כאלה ואחרים, אבל הדבר שאמור להדליק לכם נורה אדומה ישר הוא כאשר מקום מסוים מציע לכם מדרסים מובנים, כאלה שלא מגיעים בהתאמה אישית. חשוב להדגיש, מדרסים הם מוצר אישי שחייב להיות מותאם למשתמש בהתאם לגילו, משקלו, סוג הנעליים שהוא לובש, דורבן או כאב אחר, מבנה כף רגל ועוד. ברגע בו אתם רוכשים "מדרסים" מובנים שהם בעצם רפידות פשוטות אתם לא מקלים על הכאבים עקב הדלקת אלא אפילו עשויים להחמיר את המצב מכיוון שאתם חוזרים לפעילות רגילה תוך ידיעה שאתם נעזרים במוצר אורטופדי. למעשה, ברגע בו המדרסים אינם מובנים אישית לאותו אדם הוא עשוי להחמיר את המצב בו הוא נמצא והכאבים יהיו עזים יותר ועשויים להתווסף נזקים אחרים כמו כאבים בכף הרגל, ברכיים, גב ועוד. 

התאמה נכונה מתבצעת במקום מקצועי ובהתאמה שמאפשרת תמיכה לקשת הפנימית בכף הרגל. המטרה של מדרסים לדורבן ברגל היא לאפשר למנח כף הרגל להיות כאשר הקשת הפנימית מוגבהת והעומס על הרצועה מופחת. כמו כן, באזור הכואב ניתן למגן אותו באמצעות שכבות של רפידות המונעות לחץ על המקום. המדרסים מסייעים להפחתת המתיחה של הרצועה בנקודת האחיזה שלה בעקב ובהתאם לכף הדורבן מחלים ואף נעלם לגמרי, אך נדרשת התדמה. אם אתם רוצים לקבל תוצאה מהירה הפתרון היחיד שלכם הוא ניתוח כירורגי אשר גם יימנע מכם לחזור לשגרה עקב החלמה לאחר ניתוח. 

 

התאמת מדרסים לדורבן המלצות וטיפיםהתאמת מדרסים לדורבן המלצות וטיפים

  • אפיון – חושבים שיש לכם דורבן? אם אתם חשים כאבים באזור העקב או בכף הרגל עצמה וחושבים שזה דורבן המקום הראשון אליו אתם רוצים לפנות הוא לא מי שמכין עבורכם את המדרסים אלא רופא, אורטופד. רק לאחר אבחון הכאב על ידי כואב ולאחר וודאות שמדובר על דורבן יש לגשת להתאמת מדרסים.
  • הכרה – חשוב להכיר את כל הפתרונות שיש בשוק כדי לדעת באמת מה טיב הבחירה. האפשרויות שיש לכם בנוגע לטיפול בדורבן הן טיפולים כירורגיים, פיזיותרפיה או מדרסים לדורבן. עבור מדרסים לדורבן המלצות רבות יותר מאשר ניתוחים כירורגיים מכיוון שמדרסים איכותיים ומתאימים יכולים להעלים את התופעה וגם לשפר את היציבות בהליכה ועוד. פיזיותרפיה לא באה על חשבון מדרסים או ניתוח אלא בנוסף כדי לטפל בכאב.
  • הגיעו עם הנעליים – בין אם מדובר על נעלי עבודה, נעלי ספורט או נעלי צבא חשוב להגיע עם סט הנעליים להתאמת המדרסים. המומחה בונה את תבנית המדרסים גם בהתאם למבנה הנעליים ולא רק בהתאם למבנה הרגל. על ידי התאמה מדויקת לנעל ניתן יהיה להשיג את התוצאות הטובות ביותר. 
  • מידת קשיחות – למדרסים יש מידת קשיחות משתנה, את בחירת מידת הקשיחות עושים בהתאם לגילו של המטופל, מבנה כף הרגל, חומרת הדורבן והפעילות אותה אתם מבצעים ביומיום (הליכה, עבודה, ריצה, צבא וכן הלאה). 
  • חומר – יש להתאים את החומר ממנו עשויים המדרסים בהתאם למצבו של המטופל, גילו ומבנה כף הרגל שלו. כל תיקון חייב להיות לאחר אבחנה של המשתמש והחוויה שלו בשימוש.

 קראו עוד: מדרסים לפלטפוס גמיש

מדרסים לדורבן המלצות – דגש חשוב

כאשר המטרה היא להפחית את כאבי הדורבן ולסייע לגוף להתמודד עם הדלקת חשוב לדאוג לתמיכה טובה לכף הרגל. בכל פעם בה העקב שלנו פוגע בקרקע בזמן הליכה הוא חווה זעזוע, גם אם אתם לא חווים את זה. במהלך ריצה ופעילות בעצימות גבוהה העומס שמצטבר על העקב גדל פי 4 וכך הנזק הולך ומתגבר. על אף שיש נעליים אורטופדיות וכל מיני מתיחות שאמורות לשפר את הבלימה, עדיין זה לא יעיל כמו מדרסים לדורבן. מדרסים לדורבן גם שומרים על המקום בו נמצא הכאב ומונע מהמצב להחמיר. המדרסים עשויים מכמה שכבות וברמת דחיסות שונה בהתאם למצבו של הסובל, בדרך כלל מדרסי סיליקון יהיו הבחירה הנכונה ביותר למי שסובל מדורבן. מדרסי סיליקון בולמים את הזעזוע שנוצר בכל פעילות מתונה או בעצימות גבוהה. מוטב להדגיש, יש גם חומרים אחרים יעילים לדורבן כמו מדרסים ביומכניים ועוד. 

עבור מי שסובל מדורבן הפתרון צריך לכלול הגבהה לאזור העקב שמקל על הלחץ המוטל על הרצועה ועל העקב עצמו. ברגע בו הכאבים עוברים בזמן השימוש יש להמשיך להשתמש במדרסים כדי למנוע את חזרה של הדלקת. כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר יש לשמור על הקפדה והתמדה גם בבחירת המקום בו אתם מתאימים את המדרסים וגם בשימוש במדרסים. 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.