מדרסים לכאבי גב

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לכאבי גבבעיות גב הן בעיה נפוצה, שיכולה להיות כאובה במיוחד. לעיתים, כאבי הגב עשויים להיות תוצאה של תנועה לא נכונה או הרמה של משא כבד באופן מוטעה.

לפעמים, כאבי הגב נובעים מעקמת או מפריצת דיסק בחוליות הגב. יחד עם זאת, בלא מעט מקרים כאבי הגב נובעים למעשה מבעיות שמתחילות בחלקו התחתון של הגוף, דהיינו ברגליים. יציבה לא נכונה הינה סיבה ראשונה במעלה לכאבי גב, שהופכים לתופעה נפוצה כבר בגילאים צעירים יחסית. פתרון לכך יכול להינתן על ידי התאמה של מדרסים לכאבי גב.

מדרסים לכאבי גב יכולים להקל על כאבים קיימים ואף למנוע הופעת כאב מלכתחילה. המדרס יכול להקל בזכות יכולתו לספק תמיכה, לשפר את מנח כף הרגל, לתרום לחלוקת משקל נכונה, על פני של שטחם של כפות הרגליים ובאופן מאוזן וטוב יותר.

בעיות יציבה והצורך של מדרסים לכאבי גב

לכאבים בגב סיבות רבות. סיבה ידועה היטב התורמת לכך שרבים כל כך סובלים מכאבי גב הינה ריבוי בישיבה. כאשר אנשים נוהגים לשבת לאורך שעות היום – בנהיגה, בעבודה, מול הטלוויזיה ומול המחשב – כאבי גב מתחילים להופיע.

הם הולכים ומחמירים עם העלייה בגיל וכתוצאה מסיבות נוספות כמו מיעוט בפעילות גופנית. מתי, אם כן, עולה הצורך במדרס? הדבר הופך למתבקש כאשר לריבוי בישיבה מתלוות גם בעיות ביציבה. בעיות יציבה נוצרות כתוצאה מחולשת שרירים ושינויים ניווניים. בעיות יציבה רבות נוצרות כתוצאה ממנח רגליים לא תקין וכאשר פעולת הדריכה איננה טובה.

גם עמידה רפויה, כאשר מזוהה מצב של הליכה שלא על כל בסיס כף הרגל, קיומן של קשתות מוגבהות מדי המלוות בגמישות יתר בכף הרגל – כל אלה משפיעים לרעה על בריאות הגב. בכל המקרים הללו, אפשר לצפות להטבה משמעותית בזכות התאמה של מדרסים. מתי עוד צריך מדרסים לכאבי גב? כאשר לכאבי הגב מתלווים גם כאבים בצוואר ולעיתים גם במפרקים, למשל בברכיים.

מדרסים לכאבי גב כבולם זעזועים איכותי

בימים עברו, בעיות גב היו הרבה יותר נדירות וכאבי גב היו הרבה פחות נפוצים מכיוון שנהוג היה להלך על גבי משטחים שונים. בעבר, הדרכים לא היו סלולות ורבים היו מהלכים להם על דרכי עפר, על אדמה כבושה, בוודאי שלא על מדרכות ועל אספלט. מכיוון שכיום כולנו או לפחות רובנו מהלכים על גבי משטחים נוקשים, הרי שעולה הצורך בבולם זעזועים איכותי.

כאבי גב, יש לומר, נוצרים לא פעם משום שהנעל לא מספקת את הדרוש מבחינה זו. במצב זה, רק מדרס בעל רכות מותאמת, רק מדרס שעשוי מסיליקון או משכבות שונות של חומר בולם זעזועים, יוכל לתקן את המצב. לא משנה אם אתם משתמשים בנעלי ספורט או בנעלי עבודה, או אם אתם נועלים סנדלים או הולכים בנעלים סגורות, מדרס לבלימת זעזועים יחולל פלאים עבור הגב שלכם. מי שיזניח, ייווכח שככל שהזמן חולף כך הסבל הולך ומתעצם.

פעילות גופנית ומדרס תומך

למרבה הצער, כאבי גב מהווים סיבה לא מוצדקת להימנעות מפעילות גופנית. דווקא לסובלים מכאבים מומלץ לבצע פעילות התואמת את גילם, את יכולתם, את מצבם הרפואי. פעילות גופנית שכוללת מתיחות, חיזוק שרירים, גמישות, תסייע לסובלים מכאבי גב ודווקא הימנעות מכך תגרור הקטנה בטווח התנועה ויתרבו התופעות של מצבים דלקתיים.

כהכנה לפעילות גופנית, כדאי להתאים לנעל את המדרס הנכון. מדרס שמתאימים על פי הצורך, בהתאם למבנה כף הרגל, על פי אופי הקשתות, אזור כריות כף הרגל, העקב, יאפשר לבצע פעילות גופנית ביציבות, ללא סכנת נקע וללא נזק לגב. הגוף שלכם יאמר לכם תודה.

בחירת המדרסים הנכונים

לא כל המדרסים נוצרים שווים. כדי לחוות הקלה מרבית, חיוני לבחור את המדרסים הנכונים לסוג הספציפי של כאבי הגב שלך. חפש מדרסים עם תכונות כמו תמיכה בקשת, בלימת זעזועים וריפוד עקב. בנוסף, ודא שהמדרסים משתלבים בנוחות בנעליים שלך ומספקים תמיכה נאותה לאורך כל היום.

כיצד לשלב מדרסים בשגרה היום יומית שלנו

שילוב מדרסים בשגרת היומיום שלך הוא פשוט. התחל בבחירת זוג המדרסים המתאים לצרכים שלך. לאחר מכן, הנח אותם בתוך הנעליים שלך וודא שהם ממוקמים נכון. הקפד ללבוש אותם באופן עקבי לאורך היום, במיוחד במהלך פעילויות שבדרך כלל מחמירות את כאבי הגב שלך. בשימוש קבוע, תבחין בהפחתה משמעותית באי הנוחות.

אמצעים משלימים אחרים להקלה על כאבי גב

בעוד שמדרסים יכולים להיות יעילים ביותר בהקלה על כאבי גב, חשוב לשלב אותם עם אמצעים משלימים אחרים. אלה עשויים לכלול תרגילי מתיחה, שמירה על יציבה טובה, חיזוק שרירי הליבה ופנייה לייעוץ מקצועי מפיזיותרפיסט או כירופרקט. על ידי אימוץ גישה הוליסטית, אתה יכול למקסם את היתרונות ולהשיג הקלה ארוכת טווח בכאבי גב.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.