מדרסים לנעליים אלגנטיות

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לנעליים אלגנטיותכולנו אוהבים להראות טוב. למרות שנעלי ספורט יהיו הכי נוחות, פעמים רבות נרצה לנעול נעליים אלגנטיות ולהראות טוב. על מנת להיראות טוב ולהרגיש טוב, ניתן להתאים מדרסים לנעליים אלגנטיות. על כך במאמר הבא. 

 

מדרסים לנעליים אלגנטיות- מהם מדרסים?

מדרסים הם אביזר אורטופדי שנועד להקל על ליקויי יציבה ולטפל בבעיות בכף הרגל. המדרסים, שמוכנסים לנעלי ספורט בדרך כלל, מסייעים בשיפור היציבה, בהפחתת עומסים ובפיזור הלחצים של כף הרגל. מדרסים הם אביזר המיועד לשימוש של אדם אחד בלבד והם לא ניתנים להעברה בין אנשים שונים. הסיבה לכך היא שכל אדם סובל מבעיות שונות בכף הרגל, והעברה של מדרסים המותאמים לבעיה של אדם אחד עלולה לגרום לנזק אצל אדם הסובל מבעיות אחרות. 

כאשר מתאימים מדרסים יש לקחת בחשבון את טיב הנעל. במידה שיש לכם נעליים עם זווית עקומה, הכנסת המדרסים אליהם עלולה לפגוע במדרסים והם לא יוכלו לבצע את התפקיד שלהם כנדרש ולתמוך בכף הרגל בצורה המתאימה. 

מדרסים לנעליים אלגנטיות- מה זה אומר?

נעליים אלגנטיות, הן נעליים יפות וייצוגיות, אך פעמים רבות הן לא בריאות לכף הרגל. נעליים אלגנטיות בדרך כלל יהיו נעליים בלי התאמה אורטופדית לכף הרגל, פעמים רבות יהיה מדובר עם נעליים בעלות עקב (נמוך או גבוה). העקב, שגורמת להפרש גבהים בין האצבעות לעקב עלול לגרום למחלות שונות בכף הרגל. 

במצב הטבעי של הגוף, מופעל לחץ על העקב. בעקבות הצורה של הנעל האלגנטית, נוצר מצב בו מופעל לחץ על אצבעות כף הרגל במקום על העקב. על ידי כך נוצרות בעיות בריאותיות שונות. לדוגמא, בעיית הלוקוס ולגוס. במצב זה נוצרת בליטה של עצם בכף הרגל. הסיבה להיווצרות בעיה זו היא מכיוון שבנעילת נעליים אלגנטיות בעלות עקב הרגל מונחת במצב לא טבעי והעצם זזה ממקומה. 

לכן, על מנת להימנע ממחלות אלה קיימים מדרסים לנעליים אלגנטיות. 

מדרסים לנעליים אלגנטיות הם מדרסים דקים מאוד וצרים מאוד, על מנת שיתאימו לנעליים האלגנטיות. מדרסים אלה יהיו עשויים מחומרים ייחודיים. 

קראו עוד: מדרסים נוחות בהגבהה

מדרסים לנעליים אלגנטיות- מניעת בעיות רפואיות

כפי שציינו, מדרסים לנעליים אלגנטיות מסייעים במניעת בעיות רפואיות. כיצד הם עושים זאת? 

  • בולם זעזועים- בנעליים אלגנטיות, בדרך כלל הסוליה תהיה דקה בלי תכונות של בלימת זעזועים. לבולם זעזועים תפקיד חשוב מאוד. כאשר הולכים, נוצר זעזוע מההליכה. בנעליים בעלות בולם זעזועים, הזעזוע נבלם. אך בנעליים ללא בולם זעזועים, כמו הנעליים האלגנטיות, הזעזוע אינו נבלם והוא גורם לעומס רב על כפות הרגליים. העומס שנוצר על כפות הרגליים עלול לגרום לשחיקת סחוס ולבעיות גב שונות. מדרסים לנעליים אלגנטיות יהיו בעלי בולם זעזועים וכך יימנעו את העומס על כף הרגל. 
  • התאמה אישית- מדרסים לנעליים אלגנטיות הם מדרסים המיוצרים בהתאמה אישית. חשוב מאוד לא להתפשר ולבחור במדרסים בהתאמה אישית. נעליים אלגנטיות הם נעליים השונות אחת מהשנייה ולכן חשוב להתאים את המדרסים למידות המדויקות של הנעל ושל המטופל. כפי שציינו קודם, נעליים אלגנטיות הן נעליים דקות וצרות מאוד ולכן חשוב מאוד שההתאמה אליהן תתבצע באופן מדויק, על מנת שניתן יהיה להשתמש במדרס. 

 

מדרסים אלגנטיות- מדרסים משופרים

מדרסים משופרים הם מדרסים שמספקים את התמיכה הטובה ביותר לכף הרגל. מדרסים אלה יכולים לשמש חיילים וספורטאים שמבצעים פעילויות מאומצות רבות, הכוללות ריצה ופעילות ספורטיבית נוספת. כמו כן, מדרסים משופרים יכולים להתאים לנעלי עקב. כך נשים שנועלות נעלי עקב וסובלות מכאבים יוכלו לחזור לנעול נעלי עקב בנוחות ובהנאה מקסימלית ולעזור את נעלי הספורט. 

מדרסים לנעליים אלגנטיות בהתאמה אישית

חשוב מאוד שמדרסים לנעליים אלגנטיות ייוצרו בהתאמה אישית. מדרסים לנעליים אלגנטיות בהתאמה אישית הם מדרסים המיוצרים לכל מטופל ומטופל באופן אישי על מנת להתאים באופן מדויק למבנה כף הרגל, לתמיכה שהיא צריכה ולמנח הביומכני. מדרסים אלה יתאימו לכף הרגל של המטופל, לבעיה ממנה סובל, למידות כף הרגל שלו ועוד. מדרסים לנעליים בהתאמה אישית מיוצרים ממגוון חומרים שונים כמו קרבון, שעם, עור, פולימרים ועוד. המדרסים הללו ניתנים לשינוי כמו עיבוי, הוספת תמיכה בקשת, התאמה לנעל חדשה ועוד. 

התאמת המדרסים כוללת מספר שלבים-

  • אבחון כף הרגל

השלב הראשון להתאמת מדרסים הוא אבחון של כף הרגל. במהלך האבחון תהיה התייחסות למגוון פרמטרים שונים כמו גובה, משקל הגוף, גיל, מבנה כף הרגל ועוד. 

במהלך האבחון יש לקחת בחשבון מה המטרה של המדרסים ולאיזו בעיה מיועדים. לדוגמא, מדרסים לפלטפוס יהיו שונים מאשר מדרסים לריצה. 

אבחון כף הרגל יתבצע בשלושה מצבים- ישיבה עמידה והליכה. בכל מצב ייבחנו חלקים אחרים ויבואו לידי ביטוי בעיות אחרות. כמו כן באבחון יש לצלם את כף הרגל. 

  • בחירת סוג המדרסים

כעת יש לבחור את סוג המדרסים ואת החומר ממנו יוכנו. את החומר יש לבחור בהתאם לפרמטרים שונים כמו הבעיה ממנה סובל המטופל והפעילות היומיומית לשמה צריך את המדרסים. 

  • לקיחת מידות

לאחר בחירת המדרסים יש לקחת מידות של כף הרגל. יש 3 דרכים אפשריות ללקיחת המידות של כף הרגל של המטופל. 

  • עמידה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס מלא. 
  • ישיבה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס חלקי. 
  • שכיבה בחבישת גבס- לקיחת מידות של כף הרגל ללא עומסים כלל. 
  • הכנת המדרסים לנעליים 

כעת יש להתחיל בהכנת המדרסים בפועל. שלב הכנת המדרסים מחולק למספר שלבים שונים בפני עצמו ביניהם יש להכין שבלונה של המדרס מגבס, על ידי השבלונה יש להכין את המדרס בהתאם לחומר הנבחר ולסוג המדרס המתאים. 

  • ביקורת

לאחר שקיבלתם את המדרסים החדשים, יש להגיע לביקורת. הביקורת הראשונה תתבצע לאחר כשלושה שבועות בהם המטופל הולך ומתנהל עם המדרסים החדשים. ייתכן מצב בו התאמת המדרסים תעשה מחדש מאחר שכף הרגל דינמית אך לקיחת המידות נעשית במצב סטטי. ייתכנו מספר ביקורות עד שהמדרסים יתאימו באופן סופי.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.