מדרסים לפלטפוס גמיש

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לפלטפוס גמישפלטפוס גמיש, הוא מצב רפואי נפוץ אך פחות נפוץ מהפלטפוס הקשיח. בפלטפוס גמיש יש לטפל על ידי התאמת מדרסים לכף הרגל לשיפור התמיכה ולחלוקת עומסים נכונה. מהם מדרסים לפלטפוס גמיש? המאמר הבא הוא בשבילכם.

 

מדרסים לפלטפוס גמיש- מהם מדרסים?

מדרסים הם אביזר אורטופדי מיוחד, המיוצר בהתאמה אישית לכף הרגל. למדרסים מטרה ברורה והיא לשפר את ההליכה, לשפר את היציבה של הגוף, להפחית עומסים על כף הרגל, לפזר לחצים וכך להפחית כאבים.

המדרסים מוכנסים לתוך הנעליים. יש לקחת בחשבון כי המדרסים מיועדים לשימוש של אדם אחד בלבד ולא ניתנים להעברה. עם זאת, אותו אדם יוכל להעביר את המדרסים מנעל לנעל. אך יש לקחת בחשבון את טיב הנעל. במידה שיש לכם נעליים עם זווית עקומה, הכנסת המדרסים אליהם עלולה לפגוע במדרסים והם לא יוכלו לבצע את התפקיד שלהם כנדרש ולתמוך ברגל. לכן, חשוב מאוד להבין שגם לנעליים יש חשיבות רבה בטיפול עם מדרסים. התאמת המדרסים כוללת מספר שלבים בהם כף הרגל עוברת אבחון, נלקחות המידות המדויקות שלה ומייצרים מדרסים מתאימים.

קיימים שני סוגי מדרסים-

  • מדרסים פונקציונליים- מדרסים אלה מיוצרים במספר גרסאות שונות ומותאמים אישית למקרה של כל מטופל. מדרסים אלה נועדים לטיפול בבעיות קלות יחסית כמו קשת גבוהה או נמוכה (פלטפוס).
  • מדרסים ביומכניים מדרסים אלה מגיעי במספר גרסאות שונות ומותאמים אישית למקרה הספציפי של המטופל. מדרסים אלה משפרים את השפעת הביומכניקה (יישום של חוקי מכאניקה על המערכת הביולוגית של גוף האדם).

 

מדרסים לפלטפוס גמיש- מה זה פלטפוס?

פלטפוס הוא מצב רפואי נפוץ מאוד בו למעשה כף הרגל שטוחה והקשת האורכית המחברת בין העקב לבין כריות האצבעות נמוכה ולעתים לא קיימת כלל. כאשר הקשת האורכית תקינה, היא בולמת זעזועים ומאפשרת חלוקה תקינה של משקל הגוף בין עצמות כף הרגל. אך, כאשר הקשת האורכית אינה תקינה, נגרמים שינויים במנח כף הרגל והקרסול מה שמוביל לשינוי בתפקודי מפרק הגפה התחתונה לבעיות רפואיות ולכאבים חזקים. כלומר, אצל אנשים הסובלים מפלטפוס, אין חלוקת עומסים נכונה על כף הרגל מה שמוביל לכאבים חזקים הן בכפות הרגליים והן בגב ובאגן.

מדרסים לפלטפוס גמיש- מה זה פלטפוס גמיש?

קיימים שני סוגי פלטפוס-

  • פלטפוס גמיש- פלטפוס גמיש הוא פלטפוס בו הרגל שטוחה כאשר נמצאים בהליכה או בעמידה. אך כאשר נמצאים בישיבה הרגל הופכת להיות מעט קשתית.
  • פלטפוס קשיח- הסוג הנפוץ ביותר. בסוג זה הרגל שטוחה בכל מצב- עמידה, ישיבה או הליכה.

כל אחד מהסוגים הללו מצריך טיפול שמתבצע על ידי מדרסים מתאימים. המדרסים מאפשרים חלוקת עומסים נכונה ותמיכה בכף הרגל.

 

אז מהם מדרסים לפלטפוס גמיש?

קודם כל יש להבין כי מדרסים לפלטפוס גמיש לא מונעים את בעיית הפלטפוס ולא פותרים אותה, אלא מפחיתים את הכאבים והסבל ומסייעים בחומרת הבעיות הפתולוגיות שמקורן בפלטפוס.

מדרסים לפלטפוס גמיש למעשה ממלאים את החלל הנמצא תחת הקשת האורכית. כך המדרסים תומכים בכף הרגל ומעניקים לה מנח תקין במגע עם הקרקע. בזכות מדרסים לפלטפוס גמיש ניתן להפחית את הכאבים בעמידה, הליכה וריצה.

הפלטפוס עלול לגרום לתסמינים שונים ולבעיות רבות ביניהן דלקת בגיד אכילס, כאבים בגב התחתון, דורבן בעקב, כאבים בקרסול, שינויים במבנה עצמות כף הרגל, שברי מאמץ, כאבים בכף הרגל ועוד.

על מנת למנוע את החמרת הבעיות הקיימות ולהפחית סיכויים של בעיות נוספות חשוב מאוד להתאים מדרסים לפלטפוס גמיש בהתאמה אישית.

 

מדרסים לפלטפוס גמיש אצל ילדים

ילדים הסובלים מפלטפוס גמיש צריכים לקבל טיפול מתאים במהירות האפשרית. כלומר, במידה שידוע שהילד סובל מפלטפוס גמיש, חשוב מאוד להתאים לו מדרסים כבר בגיל צעיר על מנת למזער את התפתחות התסמינים ואת הבעיות הנגרמות כתוצאה מהפלטפוס. מדרסים לפלטפוס גמיש אצל ילדים מצריכים התאמה אישית למבנה כך הרגל ויש להחליף אותם אחת לתקופה, מאחר שבגדילה ובהתבגרות כף הרגל משתנה והמדרסים צריכים להשתנות בהתאם. חשוב להבין כי מדרסים שאינם מותאמים בצורה מדויקת לכף הרגל עלולים לגרום לנזק יותר מאשר תועלת.

קראו עוד: מדרסים עם בולמי זעזועים

מדרסים לפלטפוס גמיש בהתאמה אישית

מדרסים לפלטפוס גמיש נועדו לחלק עומסים ולהפחית את הכאבים בכף הרגל. לשם כך חשוב מאוד להתאים אותם באופן אישי לכף הרגל. התאמה אישית לכף הרגל מתבצעת על ידי אורתופד מומחה שמאבחן את כף הרגל. איך מתבצע האבחון?

אבחון כף הרגל מצריך התייחסות למספר פרמטרים שונים, ביניהם גובה האדם, משקל הגוף, גיל, מבנה כף הרגל ועוד. כמו כן, במהלך האבחון חשוב מאוד להבין האם המדרסים מיועדים לספורט או למטרה אחרת, כמו לדוגמא מדרסים לפלטפוס גמיש שנועדו לתמיכה בכף הרגל ולחלוקת העומסים בצורה תקינה. באבחון יבצעו מספר בדיקות-

  • בדיקה של מבנה הרגל- בדיקה המתבצעת במנח בו הרגל נמצאת בזמן פעילות ספורטיבית. מנח זה נבחר על מנת לאבחן כף רגל של ספורטאים ולהתאים להם מסרבים. מנח זה למעשה מאפשר חיזור של הלחץ שמופעל על כף הרגל במהלך ריצה, קפיצה ומנוחה. יש לקחת בחשבון את העובדה שלקשת כף הרגל בדרך כלל תהיה תמיכה מינימלית.
  • בדיקה של טווחי התנועה של מפרקי הקרסול ושל מפרקי הבהונות.
  • באבחון יבצעו לחיצות על אזורים בכף הרגל להפקת כאב.
  • באבחון תהיה התייחסות רבה למראה כף הרגל. המראה כולל פרמטרים כמו צבע כף הרגל ועובי העור בכף הרגל (לבחינה האם יש חסר ברקמות שומן בכף הרגל).
  • בדיקה של מבנה הבהונות ועמדת העקבים.
  • בדיקה של תפקוד שרירי הקרסול והשוק.
  • בדיקה של אורך הרגליים.

אבחון כף הרגל יתבצע בשלושה מצבים- ישיבה עמידה והליכה. בכל מצב ייבחנו חלקים אחרים ויבואו לידי ביטוי בעיות אחרות. כמו כן באבחון יש לצלם את כף הרגל.

לאחר האבחון, יש להסביר למטופל מה הבעיה בכפות הרגליים שלו על מנת שיידע איך להתמודד איתה.

קראו עוד: מדרסים אורטופדיים

בחירת המדרסים לפלטפוס גמיש

לאחר ששלב האבחון עבר בהצלחה, יש לבחור את סוג המדרסים המתאימים למטופל ולבעיה ממנה סובל. סוג המדרסים יושפעו מהחומר ממנו יוכנו.  את החומר יש לבחור בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל ובהתאם לפעילות היומיומית לשמה צריך את המדרסים, כלומר מה העבודה שלו, האם צריך את המדרסים לספורט וכדומה.  יש להבדיל בין מדרסים רכים שמתאימים לאנשים בעלי רקמת שומן דלה או בעלי כף רגל סוכרתית, לבין מדרסים קשיחים או חצי קשיחים, עשויים קרבון שמתאימים לבעיות כמו פלטפוס או קריסה של עמדת הקרסול.  לאחר בחירת המדרסים יש לקחת מידות של כף הרגל. יש 3 דרכים אפשריות ללקיחת המידות של כף הרגל של המטופל.

  • עמידה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס מלא.
  • ישיבה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס חלקי.
  • שכיבה בחבישת גבס- לקיחת מידות של כף הרגל ללא עומסים כלל.

כמה עולים מדרסים לפלטפוס גמיש?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה מדרסים לפלטפוס עולים, מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לסוג המדרסים, לחומר ממנו עשויים המדרסים, לבעיה ממנה סובל המטופל, מי איש המקצוע ועוד. אנשים רבים מפחדים לרכוש מדרסים מאחר שהם יקרים, אך למעשה ניתן למצוא מגוון רחב של מדרסים במחירים משתלמים. טווח המחירים עבור מדרסים ינוע בין 400 לבין 2,500 שקלים, כאשר יש לקחת בחשבון שהמדרסים הזולים פחות איכותיים.

מתמודדים עם מפלטפוס? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות התופעה ופיתרונה. ראשית, חשוב להדגיש כי פלטפוס היא תופעה השכיחה בקרב כ 15% מהאוכלוסיה. תופעה זו כוללת כף רגל ישרה, ללא הקשת הטבעית שיש למרבית בני האדם בין העקב לאצבעות הרגליים. למה תורמת הקשת? קשת זו מקנה לרגל את רמת הגמישות הנדרשת, מונעת זעזועים בכל דריכה ומאפשרת הליכה תקינה המשפיעה על אזורים רבים בגוף. הסובלים מפלטפוס ברוב המקרים מתמודדים עם כאבי כפות רגליים בעת הליכה או עמידה ממושכת, כאבי גב ועוד. אז אם גם אתם אובחנתם כסובלים מפלטפוס, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר את הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם הבעיה ונגע בעוד מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם להתגבר על כל הכאבים ותחושת אי הנוחות.

 

מתמודדים עם פלטפוס? הכירו את כל הפתרונות העומדים לרשותכם

איך מתמודדים עם הפלטפוס? הדרך הטובה ביותר היא לשלב מדרסים בנעליים. מדרסים הם מעין תוסף ייעודי לנעליים שמדמה את הקשת הטבעית שיש בכף רגלם של מרבית בני האדם. המדרסים עשויים משלל חומרים ובשלל גדלים לבחירתכם, כך שתוכלו לבחור את המדרס המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם. מדרסים לפלטפוס גמיש מסייעים לרבים הסובלים מכאבי רגליים וגב. בעזרת בחירה נכונה תוכלו להתגבר על כלל הכאבים הללו באופן מיידי. אך לפני שאתם ממהרים לבחור כל מדרס שמציעים לכם, חשוב להדגיש ולומר כי בישראל אין רגולציה על ענף המדרסים, מה שאומר שישנם משווקים רבים המציעים מדרסים שאינם מספיר איכותיים. איכות המדרסים חשובה מאוד ליעילותם, ובמקרים חריגים מדרסים שאינם איכותיים עלולים אף להחריף את הבעיה הקיימת. לכן, אל לכם לבחור באופן שרירותי כל מדרס שמציעים לכם. איך בוחרים נכון? ריכזנו עבורכם מספר דגשים שיעזרו לכם בכך.

 

הכירו את ההבדל המשמעותי בין פלטפוס קשיח לבין פלטפוס גמיש

אך רגע לפני שנגע בדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את המדרסים האיכותיים ביותר, חשוב שתכירו בהבדל קטן בין פלטפוס קשיח לבין פלטפוס גמיש. פלטפוס קשיח הוא הפלטפוס המורכב יותר הכולל כף רגל ישרה לגמרי. הסובלים מפלטפוס קשיח מתמודדים עם כף רגל ישרה ללא קשת כלל. כזכור, הקשת אמורה לאפשר לרגל את הגמישות הנדרשת להליכה נכונה, פיזור נכון של המשקל בכל דריכה ומניעת כאבי גב וכפות רגליים. לכן, הסובלים מפלטפוס קשיח מתמודדים עם הבעיה המורכבת ביותר. לעומתם, הסובלים מפלטפוס גמיש מתמודדים עם כף רגל הכוללת קשת קטנה, אך עם מעין קריסה פנימה. כף הרגל קורסת על הקשת הקיימת, כך שהיא לא משלימה את תפקידה כראוי. המתמודדים עם פלטפוס גמיש סובלים מכאבי רגליים וכאבי גב לעיתים רחוקות יותר בהשוואה לאלה הסובלים מפלטפוס קשיח. כך או כך, כיום ישנם מדרסים המסייעים הן לפלטפוס קשיח והן לפלטפוס גמיש.

 

איך בוחרים מדרסים איכותיים? כל הדגשים שיעזרו לכם לבחור נכון!

אז איך תדעו לבחור נכון מדרסים לפלטפוס גמיש? ראשית, חשוב לדעת שאין רגולציה בישראל על כל תחום המדרסים, לכן חשוב להימנע מבחירה שרירותית. משווקים רבים מציעים מדרסים שאינם איכותיים תחת השם מדרסים "אורטופדיים", מה שגורם לרבים לרכוש ללא מחשבה. לכן, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון מדרסים איכותיים. הדגש הראשון הוא בדיקה שהמכון ממנו אתם רוכשים מדרסים עובד עם קופות החולים. כיום ישנם מכוני מדרסים שעובדים בשיתוף פעולה עם קופות החולים. המכונים הללו עוברים בדיקות קפדניות טרם הבחירה בהם, ולכן כל עוד הם עובדים בשיתוף פעולה עם קופות החולים, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהם יודעים לייצר מדרסים ברמת איכות ללא פשרות.

יש אחריות על המדרסים? כנראה שמדובר במדרסים איכותיים!

נקודה נוספת שיכולה לעזור לכם לבחור נכון היא בדיקת האחריות שהמכון מציע. ישנם לא מעט ממכונים בישראל שאינם מציעים אחריות ושירותי תיקון במידת הצורך. לעומתם, ישנם מכונים רבים הכוללים אחריות מלאה ושירותי תיקון בחינם לכל צורך. המכונים שמציעים שירותי תיקון ואחריות מלאה מעידים כי הם מאמינים באיכות המוצר שלהם, לעומת אלה המתנערים מכל אחריות. מעבר לאחריות שתקבלו, כנראה שתקבלו גם מוצר איכותי שיתאים במדוייק לכף הרגל שלכם ויאפשר לכם להתגבר על בעיית הפלטפוס. אם לא די בכך, חשוב לדעת שישנן מכונים המייצרים באופן עצמאי את המדרסים, ולעומתם ישנם כאלה המייבאים בלבד. מכונים שיודעים לייצר את המדרסים בעצמם, ברוב המקרים יתגלו כמכונים מקצועיים יותר שמציעים ללקוחותיהם את המדרסים האיכותיים ביותר. רוצים לבחור נכון? כדאי לבחור במכונים שמייצרים בעצמם את המדרסים.

 

מדרסים בהתאמה אישית לצורת כף הרגל שלכם – המדרסים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות

כמו כן חשוב לדעת כי ישנם מכונים המאפשרים התאמה אישית של מדרסים לפלטפוס גמיש בהתאם לצורכי הלקוח. מכונים אלה מייצרים מדרסים בהתאמה אישית לכף הרגל שלכם. מדרסים אלה יצליחו להפיק עבורכם את התועלת הגדולה ביותר, כך שתוכלו ליהנות מהליכה תקינה ונטולת כל כאב. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש מדרסים בהתאמה אישית שיוצרו במדוייק עבור כף הרגל שלהם. רוצים לשפר באופן משמעותי את נוחות ואיכות ההליכה שלכם? אל תתפשרו על מכונים המציעים מדרסים ממוצעים. ערכו את כל הבדיקות הנדרשות על מנת לאתר את המכונים האיכותיים ביותר שמבטיחים לכם מדרסים מקצועיים ללא דופי. מדרסים אלה ישפיעו באופן ישיר על איכות ההליכה, כאבי כפות הרגליים וכאבי הגב. אנשים רבים שבוחרים מדרסים באופן שרירותי מגלים כי במקרה הטוב הם לא עוזרים להם להתגבר על הכאבים, ובמקרה הפחות טוב הם אף יוצרים תחושת אי נוחות גדולה משהייתה טרם השימוש בהם.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.