מדרסים לפלטפוס מחיר

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לפלטפוס מחירפלטפוס הוא מצב רפואי נפוץ מאוד בקרב רבים מהאוכלוסייה. אנשים הסובלים מפלטפוס עלולים לסבול מכאבים בכף הרגל עד למצב בו לא יוכלו לדרוך עליה כלל. מדרסים לפלטפוס עוזרים בחלוקת העומסים ומפחיתים את הכאבים על כף הרגל. מה זה פלטפוס? מהם מדרסים ומהם מדרסים לפלטפוס? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מדרסים לפלטפוס מחיר- מה זה פלטפוס?

פלטפוס הוא מצב רפואי נפוץ מאוד בו למעשה כף הרגל שטוחה והקשת האורכית המחברת בין העקב לבין כריות האצבעות נמוכה ולעתים לא קיימת כלל. כאשר הקשת האורכית תקינה, היא בולמת זעזועים ומאפשרת חלוקה תקינה של משקל הגוף בין עצמות כף הרגל. אך, כאשר הקשת האורכית אינה תקינה, נגרמים שינויים במנח כף הרגל והקרסול מה שמוביל לשינוי בתפקודי מפרק הגפה התחתונה לבעיות רפואיות ולכאבים חזקים. כלומר, אצל אנשים הסובלים מפלטפוס, אין חלוקת עומסים נכונה על כף הרגל מה שמוביל לכאבים חזקים הן בכפות הרגליים והן בגב ובאגן.

קיימים שני סוגי פלטפוס- 

  • פלטפוס גמיש- בסוג זה הרגל שטוחה כאשר נמצאים בהליכה או בעמידה. אך כאשר נמצאים בישיבה הרגל מעט קשתית. 
  • פלטפוס קשיח- הסוג הנפוץ ביותר. בסוג זה הרגל שטוחה בכל מצב- עמידה, ישיבה או הליכה. 

כל אחד מהסוגים הללו מצריך טיפול שמתבצע על ידי מדרסים מתאימים. המדרסים מאפשרים חלוקת עומסים נכונה ותמיכה בכף הרגל. 

קראו עוד: מדרסי ג'ל

מדרסים לפלטפוס מחיר- מהם מדרסים?

מדרסים הם אביזר אורטופדי מיוחד, המיוצר בהתאמה אישית לכף הרגל. למדרסים מטרה ברורה והיא לשפר את ההליכה, לשפר את היציבה של הגוף, להפחית עומסים על כף הרגל, לפזר לחצים וכך להפחית כאבים. 

המדרסים מוכנסים לתוך הנעליים. יש לקחת בחשבון כי המדרסים מיועדים לשימוש של אדם אחד בלבד ולא ניתנים להעברה. עם זאת, אותו אדם יוכל להעביר את המדרסים מנעל לנעל. אך יש לקחת בחשבון את טיב הנעל. במידה שיש לכם נעליים עם זווית עקומה, הכנסת המדרסים אליהם עלולה לפגוע במדרסים והם לא יוכלו לבצע את התפקיד שלהם כנדרש ולתמוך ברגל. לכן, חשוב מאוד להבין שגם לנעליים יש חשיבות רבה בטיפול עם מדרסים. התאמת המדרסים כוללת מספר שלבים בהם כף הרגל עוברת אבחון, נלקחות המידות המדויקות שלה ומייצרים מדרסים מתאימים. 

קיימים שני סוגי מדרסים- 

  • מדרסים פונקציונליים- מדרסים אלה מיוצרים במספר גרסאות שונות ומותאמים אישית למקרה של כל מטופל. מדרסים אלה נועדים לטיפול בבעיות קלות יחסית כמו קשת גבוהה או נמוכה (פלטפוס). 
  • מדרסים ביומכניים- מדרסים אלה מגיעי במספר גרסאות שונות ומותאמים אישית למקרה הספציפי של המטופל. מדרסים אלה משפרים את השפעת הביומכניקה (יישום של חוקי מכאניקה על המערכת הביולוגית של גוף האדם).

 

מדרסים לפלטפוס מחיר- אז מהם מדרסים לפלטפוס?

קודם כל יש להבין כי מדרסים לפלטפוס לא מונעים את בעיית הפלטפוס ולא פותרים אותה, אלא מפחיתים את הכאבים והסבל ומסייעים בחומרת הבעיות הפתולוגיות שמקורן בפלטפוס. 

מדרסים לפלטפוס למעשה ממלאים את החלל הנמצא תחת הקשת האורכית. כך המדרסים תומכים בכף הרגל ומעניקים לה מנח תקין במגע עם הקרקע. בזכות מדרסים לפלטפוס ניתן להפחית את הכאבים בעמידה, הליכה וריצה. 

הפלטפוס עלול לגרום לתסמינים שונים ולבעיות רבות ביניהן דלקת בגיד אכילס, כאבים בגב התחתון, דורבן בעקב, כאבים בקרסול, שינויים במבנה עצמות כף הרגל, שברי מאמץ, כאבים בכף הרגל ועוד. 

על מנת למנוע את החמרת הבעיות הקיימות ולהפחית סיכויים של בעיות נוספות חשוב מאוד להתאים מדרסים לפלטפוס בהתאמה אישית. 

 

מדרסים לפלטפוס מחיר- ילדים

ילדים הסובלים מפלטפוס צריכים לקבל טיפול מתאים במהירות האפשרית. כלומר, במידה שידוע שהילד סובל מפלטפוס, חשוב מאוד להתאים לו מדרסים כבר בגיל צעיר על מנת למזער את התפתחות התסמינים ואת הבעיות הנגרמות כתוצאה מהפלטפוס. מדרסים לפלטפוס אצל ילדים מצריכים התאמה אישית למבנה כך הרגל ויש להחליף אותם אחת לתקופה, מאחר שבגדילה ובהתבגרות כף הרגל משתנה והמדרסים צריכים להשתנות בהתאם. חשוב להבין כי מדרסים שאינם מותאמים בצורה מדויקת לכף הרגל עלולים לגרום לנזק יותר מאשר תועלת. 

קראו עוד: רפידות נעליים לתמיכה בבריאות הרגליים

מדרסים לפלטפוס מחיר- התאמה אישית

מדרסים לפלטפוס נועדו לחלק עומסים ולהפחית את הכאבים בכף הרגל. לשם כך חשוב מאוד להתאים אותם באופן אישי לכף הרגל. התאמה אישית לכף הרגל מתבצעת על ידי אורתופד מומחה שמאבחן את כף הרגל. איך מתבצע האבחון?

אבחון כף הרגל מצריך התייחסות למספר פרמטרים שונים, ביניהם גובה האדם, משקל הגוף, גיל, מבנה כף הרגל ועוד. כמו כן, במהלך האבחון חשוב מאוד להבין האם המדרסים מיועדים לספורט או למטרה אחרת, כמו לדוגמא מדרסים לפלטפוס שנועדו לתמיכה בכף הרגל ולחלוקת העומסים בצורה תקינה. באבחון יבצעו מספר בדיקות-

  • בדיקה של מבנה הרגל- בדיקה המתבצעת במנח בו הרגל נמצאת בזמן פעילות ספורטיבית. מנח זה נבחר על מנת לאבחן כף רגל של ספורטאים ולהתאים להם מסרבים. מנח זה למעשה מאפשר חיזור של הלחץ שמופעל על כף הרגל במהלך ריצה, קפיצה ומנוחה. יש לקחת בחשבון את העובדה שלקשת כף הרגל בדרך כלל תהיה תמיכה מינימלית. 
  • בדיקה של טווחי התנועה של מפרקי הקרסול ושל מפרקי הבהונות. 
  • באבחון יבצעו לחיצות על אזורים בכף הרגל להפקת כאב. 
  • באבחון תהיה התייחסות רבה למראה כף הרגל. המראה כולל פרמטרים כמו צבע כף הרגל ועובי העור בכף הרגל (לבחינה האם יש חסר ברקמות שומן בכף הרגל). 
  • בדיקה של מבנה הבהונות ועמדת העקבים. 
  • בדיקה של תפקוד שרירי הקרסול והשוק. 
  • בדיקה של אורך הרגליים. 

אבחון כף הרגל יתבצע בשלושה מצבים- ישיבה עמידה והליכה. בכל מצב ייבחנו חלקים אחרים ויבואו לידי ביטוי בעיות אחרות. כמו כן באבחון יש לצלם את כף הרגל. 

לאחר האבחון, יש להסביר למטופל מה הבעיה בכפות הרגליים שלו על מנת שיידע איך להתמודד איתה. 

מדרסים לפלטפוס מחיר- בחירת המדרסים

לאחר ששלב האבחון עבר בהצלחה, יש לבחור את סוג המדרסים המתאימים למטופל ולבעיה ממנה סובל. סוג המדרסים יושפעו מהחומר ממנו יוכנו. 

את החומר יש לבחור בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל ובהתאם לפעילות היומיומית לשמה צריך את המדרסים, כלומר מה העבודה שלו, האם צריך את המדרסים לספורט וכדומה. 

יש להבדיל בין מדרסים רכים שמתאימים לאנשים בעלי רקמת שומן דלה או בעלי כף רגל סוכרתית, לבין מדרסים קשיחים או חצי קשיחים, עשויים קרבון שמתאימים לבעיות כמו פלטפוס או קריסה של עמדת הקרסול. 

לאחר בחירת המדרסים יש לקחת מידות של כף הרגל. יש 3 דרכים אפשריות ללקיחת המידות של כף הרגל של המטופל. 

  • עמידה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס מלא. 
  • ישיבה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס חלקי. 
  • שכיבה בחבישת גבס- לקיחת מידות של כף הרגל ללא עומסים כלל. 

קראו עוד: מדרסים עם בולמי זעזועים

מדרסים לפלטפוס מחיר- אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה מדרסים לפלטפוס עולים, מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לסוג המדרסים, לחומר ממנו עשויים המדרסים, לבעיה ממנה סובל המטופל, מי איש המקצוע ועוד.

אנשים רבים מפחדים לרכוש מדרסים מאחר שהם יקרים, אך למעשה ניתן למצוא מגוון רחב של מדרסים במחירים משתלמים. טווח המחירים עבור מדרסים לפלטפוס ינוע בין 400 לבין 2,500 שקלים, כאשר יש לקחת בחשבון שהמדרסים הזולים פחות איכותיים. 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.