מדרסים לריצה מחיר

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לריצה מחירמדרסים לריצה הם מדרסים שמיועדים לספורטאים. מדרסים אלה מיוצרים בהתאמה אישית למטופל תוך התחשבות בליקויים בכף הרגל שלו ובפרמטרים נוספים. על מדרסים לריצה נרחיב במאמר הבא. 

 

מדרסים לריצה מחיר- מהם מדרסים?

לפני שנבין מהם מדרסים לריצה נבין מהם בכלל מדרסים. מדרסים הם אביזר אורטופדי מיוחד, המיוצר בהתאמה אישית לכף הרגל. למדרסים מטרה ברורה והיא לשפר את ההליכה, לשפר את היציבה של הגוף, להפחית עומסים על כף הרגל, לפזר לחצים וכך להפחית כאבים. 

המדרסים מוכנסים לתוך הנעליים. יש לקחת בחשבון כי המדרסים מיועדים לשימוש של אדם אחד בלבד ולא ניתנים להעברה. עם זאת, אותו אדם יוכל להעביר את המדרסים מנעל לנעל. אך יש לקחת בחשבון את טיב הנעל. במידה שיש לכם נעליים עם זווית עקומה, הכנסת המדרסים אליהם עלולה לפגוע במדרסים והם לא יוכלו לבצע את התפקיד שלהם כנדרש ולתמוך ברגל. לכן, חשוב מאוד להבין שגם לנעליים יש חשיבות רבה בטיפול עם מדרסים. התאמת המדרסים כוללת מספר שלבים בהם כף הרגל עוברת אבחון, נלקחות המידות המדויקות שלה ומייצרים מדרסים מתאימים. 

קיימים שני סוגי מדרסים- 

  • מדרסים פונקציונליים- מדרסים אלה מיוצרים במספר גרסאות שונות ומותאמים אישית למקרה של כל מטופל. מדרסים אלה נועדים לטיפול בבעיות קלות יחסית כמו קשת גבוהה או נמוכה (פלטפוס). 
  • מדרסים ביומכניים- מדרסים אלה מגיעי במספר גרסאות שונות ומותאמים אישית למקרה הספציפי של המטופל. מדרסים אלה משפרים את השפעת הביומכניקה (יישום של חוקי מכאניקה על המערכת הביולוגית של גוף האדם).

מדרסים לריצה מחיר- מה זה?

מדרסים לריצה הם מדרסים שמתאימים במיוחד לספורטאים ולאנשים שרצים הרבה. מדרסים לריצה מפזרים את עומסי משקל הגוף על כפות הרגליים, מייצבים את מנח כף הרגל ומקנים לה ביומכניקה יעילה ונכונה. מחקרים רבים הראו כי בזכות מדרסים לריצה ניתן להפחית פציעות שחיקה בקרב רצים. מדרסים לריצה מצריכים התאמה אישית לכף הרגל כך שיוכלו להתאים לעמידה ממושכת, להליכה רגילה וכמובן לפעילות ספורטיבית. 

מדרסים לריצה, עוצרים את התנועה הבלתי רצונית של חלקי כף הרגל, מגנים מפני זעזועים ואף מונעים הזעה ובקטריות העלולות להתפתח בנעל. תנועה כזו עלולה לגרום לנקע בזמן ריצה ולפגיעות נוספות, לכן מדרסים אלה חשובים במיוחד בקרב ספורטאים. ספורטאים שנעזרים במדרסים לריצה זוכים בתמיכה בכף הרגל בתוך נעל הספורט. בזכות עובי המדרס, ניתן להתאים אותו גם לנעליים צרות במיוחד. 

 

מדרסים לריצה מחיר- מה ההבדלים?

מדרסים לריצה הם מדרסים רב שכבתיים שהוטמעו בהם שכבות בעלות תכונות טובות יותר של בלימת זעזועים. בדרך כלל במדרסים לריצה יהיה שימוש בפולימרים עשירים בחומר EVA, חומר זה מקנה לפולימר זיכרון טוב יותר. כמו כן הוא בעל רמת רכות מתאימה ובעל תכונות בלימת זעזועים טובות.

כמו כן, בדרך כלל במדרסים לריצה תהיה שכבת בולם זעזועים. שכבה זו בדרך כלל תהיה עשויה מחומר מסוג rogers poron. חומר זה בנוי באופן ייחודי לעולם האורטוטיקה. שכבה זו של בולם הזעזועים מגיעה במגוון עוביים שונים. 

 

מדרסים לריצה מחיר- אבחון כף הרגל

אחד הדברים החשובים ביותר מדרסים לריצה הוא להתאים אותם באופן אישי. התאמה אישית מצריכה אבחון של כף הרגל.

אבחון כף הרגל מצריך התייחסות למספר פרמטרים שונים, ביניהם גובה האדם, משקל הגוף, גיל, מבנה כף הרגל ועוד. כמו כן, במהלך האבחון חשוב מאוד להבין האם המדרסים מיועדים לספורט או למטרה אחרת, כמו לדוגמא מדרסים לפלטפוס שנועדו לתמיכה בכף הרגל ולחלוקת העומסים בצורה תקינה. 

אבחון כף הרגל יתבצע בשלושה מצבים- ישיבה עמידה והליכה. בכל מצב ייבחנו חלקים אחרים ויבואו לידי ביטוי בעיות אחרות. כמו כן באבחון יש לצלם את כף הרגל. 

באבחון יבצעו מספר בדיקות-

  • בדיקה של מבנה הרגל- בדיקה המתבצעת במנח בו הרגל נמצאת בזמן פעילות ספורטיבית. מנח זה נבחר על מנת לאבחן כף רגל של ספורטאים ולהתאים להם מסרבים. מנח זה למעשה מאפשר חיזור של הלחץ שמופעל על כף הרגל במהלך ריצה, קפיצה ומנוחה. יש לקחת בחשבון את העובדה שלקשת כף הרגל בדרך כלל תהיה תמיכה מינימלית. 
  • בדיקה של טווחי התנועה של מפרקי הקרסול ושל מפרקי הבהונות. 
  • באבחון יבצעו לחיצות על אזורים בכף הרגל להפקת כאב. לדוגמא, אם החלק הפנימי של כף הרגל כואב במגע, הדבר יגרום למטופל ללכת על צידה החיצוני של כף הרגל, מה שישנה את כל היציבה של הגוף וישפיע גם על איברים אחרים. 
  • באבחון תהיה התייחסות רבה למראה כף הרגל. המראה כולל פרמטרים כמו צבע כף הרגל ועובי העור בכף הרגל (לבחינה האם יש חסר ברקמות שומן בכף הרגל). 
  • בדיקה של מבנה הבהונות ועמדת העקבים. 
  • בדיקה של תפקוד שרירי הקרסול והשוק. 
  • בדיקה של אורך הרגליים. 

 

מדרסים לריצה מחיר- בחירת סוג המדרסיםמדרסים לריצה מחיר- בחירת סוג המדרסים

לאחר ששלב האבחון עבר בהצלחה, יש לבחור את סוג המדרסים המתאימים למטופל ולבעיה ממנה סובל. סוג המדרסים יושפעו מהחומר ממנו יוכנו. 

את החומר יש לבחור בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל ובהתאם לפעילות היומיומית לשמה צריך את המדרסים, כלומר מה העבודה שלו, האם צריך את המדרסים לספורט וכדומה. 

יש להבדיל בין מדרסים רכים שמתאימים לאנשים בעלי רקמת שומן דלה או בעלי כף רגל סוכרתית, לבין מדרסים קשיחים או חצי קשיחים, עשויים קרבון שמתאימים לבעיות כמו פלטפוס או קריסה של עמדת הקרסול. 

לאחר בחירת המדרסים יש לקחת מידות של כף הרגל. יש 3 דרכים אפשריות ללקיחת המידות של כף הרגל של המטופל. 

  • עמידה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס מלא. 
  • ישיבה- לקיחת מידות של כף הרגל בעומס חלקי. 
  • שכיבה בחבישת גבס- לקיחת מידות של כף הרגל ללא עומסים כלל. 

לאחר מכן, יש להתחיל בהכנת המדרסים לריצה בפועל. שלב הכנת המדרסים מחולק למספר שלבים שונים בפני עצמו ביניהם יש להכין שבלונה של המדרס מגבס, על ידי השבלונה יש להכין את המדרס בהתאם לחומר הנבחר ולסוג המדרס המתאים. 

מדרסים לריצה מחיר- ביקורת לאחר שימוש

קיבלתם את המדרסים החדשים, אך זה לא הסוף. לאחר כשלושה שבועות בהם המטופל הולך ומתנהל עם המדרסים החדשים, עליו להגיע לביקורת. בביקורת למעשה יש לבדוק שקיעות ועומסים הנוצרים על המדרסים ולהתאים אותם מחדש. התאמת המדרסים נעשית מחדש מאחר שכף הרגל דינמית אך לקיחת המידות נעשית במצב סטטי. לכן, בזמן הליכה, המדרסים עלולים להשפיע מעט אחרת על כף הרגל ויש להתאים אותם מחדש. יש לקחת בחשבון שיכול להיות מצב בו המטופל יצטרך מספר ביקורות עד שהמדרסים יתאימו לו לחלוטין. 

 

מדרסים לריצה מחיר- אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה מדרסים לריצה עולים, מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לסוג המדרסים, לחומר ממנו עשויים המדרסים, לבעיה ממנה סובל המטופל, מי איש המקצוע ועוד.

ריכזנו לכם ממוצע מחירים עבור מדרסים לנעליים- 

  • המחיר עבור מדרסים ביומכניים רכים (3 שכבות, לרוב ללא בולם זעזועים איכותי) ינוע בין 800 לבין 1,000 שקלים. 
  • המחיר עבור מדרסים ביומכניים קשיחים (4 שכבות או יותר, יכילו בולם זעזועים איכותי, מתאימים לספורט), ינוע בין 1,000 לבין 1,200 שקלים. 
  • המחיר עבור מדרסים קשיחים מפלסטיק (עשוי חומרים טרמופלסטיים) ינוע בין 1,200 לבין 1,500 שקלים. 
  • המחיר עבור מדרסים קשיחים (עשויים קרבון או גרפיט, שמתאימים לטיפול בדפורמציות בכף הרגל) ינוע בין 2,000 לבין 2,500 שקלים.
מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.