מדרסים לכאבים ודלקת בגיד האכילס

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לכאבים ודלקת בגיד האכילסאכילס, אותו גיבור מהמיתולוגיה היוונית, העניק את שמו לגיד גדול המצוי בחלק התחתון של הגפיים התחתונות. זהו גיד המחבר בין קבוצות שרירים חשובות כגון שרירי התאומים לבין העקבים שבכפות הרגלים.

תפקודו של גיד זה חשוב ביותר ויש לו תפקיד מפתח בתנועה האנושית, בתזוזת כפות הרגליים, בתפקודים כגון הליכה, ריצה או קפיצה. בזמן פעילות גופנית מאומצת מופעל על גיד זה לחץ משמעותי ביותר. לחץ כזה, כאשר הוא חוזר ונשנה עשוי להביא להופעה של דלקת ועימה – לכאבים. הקלה של הכאב וסיוע להתגברות על הדלקת והחלמה ניתן לקבל באמצעות שימוש במדרסים נאותים.

מדרסים להקלה ולמניעה

מדרסים טובים ואיכותיים יכולים בהחלט לא רק לסייע להחלמה מדלקת בגיד אכילס. מדרסים טובים, שמשפרים את מדרך כף הרגל בהחלט יכולים לסייע במניעת לא מעט מקרים של דלקות וכאבים.

זאת ועוד, לא כל הדלקות דומות זו לזו ויש מקרים שלא מדובר למעשה אך ורק בדלקת. במצבים שבהם הגיד והשרירים המתחברים אליו לא מצליחים לשאת בנטל – עשוי הגיד לחוות קרעים ברמות חומרה שונות. שימוש במדרס שמעניק לכף הרגל יציבות משופרת עשוי למנוע פגיעה בגיד אך גם עשוי להביא לפגיעה קלה יותר, בשעה שזו התרחשה.

לא לחינם ממליצים מאמנים רבים, פיזיולוגים ורופאים על שימוש במדרסים מיוחדים לספורטאים. אמנם דלקת בגיד אכילס עשויה לפגוע גם במי שאיננו פעיל במיוחד, כתוצאה מחוסר גמישות או ניוון מסוים, אולם פגיעה וקרע בגיד בקרב ספורטאים שאינם מקפידים את שגרת אימונים נכונה הינם נפוצים במיוחד.

מדרס, שיכול לספק תמיכה של ממש ומתאים מאין כמוהו לספיגת זעזועים הפוגעים בכף הרגל ובעקב, מסוגל להוות פתרון מניעתי לא פחות משהוא יכול להקל על מצוקות וכאבים.

מדרסים גם למבוגרים

מדרס לכאבים ודלקת בגיד אכילס חשוב לא רק לאנשים המתאמנים בספורט ולא רק לצעירים. המדרס יכול להקל על כאב המלווה לא מעט אנשים מבוגרים שחווים תהליכי ניוון שונים. כאשר הגוף מתבגר, לא רק השרירים נחלשים ולא רק הראייה נעשית פחות טובה. גם הגיד נעשה פחות חזק וגדלה הנטייה לסבול מתהליכים דלקתיים וכאבים.

מדרסים יכולים לסייע לאנשים הסובלים מכאבים באזור העקב גם כאשר מעורב בכך מבנה של רגל שטוחה או כאשר הקשת מוגבהת יתר על המידה (אותה קשת המחברת בין אזור העקב לבין אזור האצבעות של כף הרגל).

אילו מדרסים יכולים לסייע לכאבים ודלקת בגיד אכילס? לרוב, יהיו אלה מדרסים יחסית רכים, או בדרגת קשיחות בינונית. מדרסים קשיחים פחות מקובלים, אך על פי הצורך – ימליץ עליהם אורתופד מוסמך. מדרסים רכים יכולים להיות עשויים מסיליקון, יש מדרסים פשוטים שעשויים לטקס ויש גם כאלה שבנויים בשיטת השכבות.

מדרסים במכונים אורתופדיים

גם מי שניסה בעבר להשתמש במדרסים ולא חווה הקלה של ממש והכאב עדיין ממשיך – יש פתרון. זה נכון בעיקר לאנשים שניסו להשתמש במדרסים מוכנים, במקום הדגמים היקרים יותר שמכינים לפי תבנית כף הרגל.

מדרס בהתאמה אישית יהיה כזה שהוכן בדרך כלל במכונים אורתופדיים, לאחר אבחון מקדים של כף הרגל. במהלך האבחון בודקים האם הנבדק עומד בצורה יציבה, נבדקת צורת ההליכה, משתמשים בטביעת כף הרגל בגבס על במשטח שונה שניתן על פיו לצקת את המדרס.

בשעה שמגיעים למכון האורתופדי או לכל נקודת מכירה מקצועית שמספקת סוגים שונים של מדרסים חשוב להגיע מצוידים בזוג נעלים איכותי. את המדרס צריך לנסות באותן הנעלים שאתם מכירים ומתכננים לנעול להליכה, לעבודה או לפעילות ספורטיבית. כך ניתן לבחור מדרס בעובי המתאים ביותר וגם ברוחב התואם לנעל.

 

קראו עוד:

סובלים מבעיות אורתופדיות בכף הרגל? בי-קיור לייזר יכול לשים להן סוף

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.