מדרס הגבהה – מה זה מדרס הגבהה וכיצד הוא מועיל

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרס הגבהה – הטכנולוגיה הקיימת מאפשר לנו לסייע לאנשים שונים כיום

הטכנולוגיה והפיתוחים השונים הקיימים בעולם ומופתחים מרגע לרגע, הם פיתוחים אשר מאפשרים לנו כיום לעזור ולסייע לאנשים רבים

מדרס הגבהה, הוא אחד הפיתוחים הרלוונטיים והחשובים כיום לאנשים רבים. אומנם מדובר על פיתוח פשוט, אך מדובר על כלי של זהב ממש

שזקוקים לסיוע שלנו בדרכים כאלה או אחרות. במיוחד כאשר מדובר על אנשים עם מגבלות רפואיות או מומים שונים, שמפריעים לאורח החיים התקני שלהם, אזי שבעזרת טכנולוגיה ופיתוחים שונים שקיימים כיום, אנחנו יכולים לעוזר לאותם האנשים לחיות בצורה נוחה ונעימה יותר עבורם. מדובר על פיתוחים חשובים עבור השתלבות של אותם אנשים בחברה שלנו, שכן בעזרת הפיתוחים האלה הם יכולים לטשטש את המגבלה שלהם, ולגרום לכך שאנשים לא יבחינו במגבלה שלהם, דבר אשר לרוב גורם למבוכה רבה. מדרס הגבהה, הוא אחד הפיתוחים הרלוונטיים והחשובים כיום לאנשים רבים. אומנם מדובר על פיתוח פשוט, אך מדובר על כלי של זהב ממש, זאת כאשר הוא מסייע לאנשים רבים כיום בעולם. בכתבה הקרובה נבין ה זה מדרס הגבהה, למי הוא מיועד, ולאיזה אנשים מדרס הגבהה יכול לסייע.

בתור התחלה, מה זה בכלל מדרס הגבהה?

אם הגעתם לשורות אלה, כנראה ששמעתם לפחות פעם אחת בחיים שלכם את המושג מדרס הגבהה, בהקשרים שונים ובנסיבות שונות. מדרס הגבהה, עושה בדיוק את התפקיד על שמו הוא קרוי – כלומר מדובר על מדרס לנעליים, שנועד להוסיף גובה לאדם שבוחר להשתמש באותם מדרסי ההגבהה. את מדרסי ההגבהה נהוג להכניס לתוך החלק הפנימי של הנעליים שלנו, זאת כאשר החלק האחורי שנמצא בנעל, מקבל גובה חדש יותר בעקבות מדרסי ההגבה שהכנסנו לתוכם. למדרסי ההגבה ניתן למצוא כיום 2 תחומים עיקריים אליהם הוא מסייע – סיוע לאנשים שבוחרים להשתמש במדרסי ההגבהה מבחינה אסתטית, וסיוע לאנשים שבוחרים להשתמש, או יותר נכון זקוקים למדרסי ההגבהה שכן מדובר על פתרון שמסייע לאותם האנשים מבחינות רפואיות שונות.

שימוש במדרסי הגבהה מבחינה אסתטית ונראות

מאז ומתמיד גובה של בני אדם היה דבר שחשוב מאוד לאנשים רבים. גובה הוא תכונה מולדת, כך שאין לנו שום דרך להשפיע על שיא הגובה אליו נגיע במהלך החיים (זאת לעומת אספקטים שונים בחיים שלנו כמו משקל, שעליו אנחנו אכן יכולים להשפיע). אנשים רבים נתקלים במצב שבו הם לא מרוצים מהגובה שלהם. הם מרגישים שמדובר על נתנון שמקשה עליהם מבחינה היכרות, מבחינת רושםניתן לחלק את השימוש במדרסי הגבהה לשימושים מבחינת אסתטית, ולשימושים שמסייעים מבחינה רפואית. ראשוני, וכדומה. לנשים לצורך העניין, יש את נעלי העקב, בהן נעשה שימוש על מנת ליצור הגבהה לגובה של אותם הנשים שמעוניינות לנעול את נעלי העקבים, אולם, נעלי עקב ידועות בתור דבר לא נוח. לא רק שנעלי עקב אינן נוחות, הן יכולות לאורך זמן להוביל למגוון רחב של בעיות אורטופדיות, כאבי גב, בעיות צוואר וכתפיים, כאבים בכפות הרגליים, דורבן ועוד.  מדרסי הגבהה זה הפתרון המושלם עבור מי שמתבייש בגובה הקיים שלו, ומעוניין לייצר אפקט של הגבהה תוך כדי שמירה על נוחות מסוימת – מדרסי ההגבהה מתאימים כאמור גם לנשים, שמאסו בנעלי העקב הלא נוחות, אך גם לגברים, שלא יכולים לבחור באף פתרון אופנתי (כמו נעלי העקב) על מנת לייצר הגבהה לגוף שלהם. ובנוסף לכך, מדרסי הגבהה הם פתרון זול ממש למי שלא מרוצה מהגובה שלו, זאת בשונה כמובן מהליכים רפואיים שונים שמוצעים לאנשים רבים שסובלים מחוסר רצון על הגובה שלהם.  מדרסי הגבהה למעשה יכולים להתאים גם עבור נשים וגם עבור גברים כמעט בכל גיל, רק חשוב להזמין אותם מגורם מקצועי כדי שלא יקרה מצב שמצד אחד אנחנו מרוצים מאיך שאנחנו נראים, כלומר קיבלנו עוד כמה סנטימטרים לגובה שלנו, אבל מצד שני אנחנו גורמים לעצמנו לנזק פיזי בטווח הרחוק.

שימוש במדרסי הגבהה עבור אנשים שסובלים מבעיות שונות של ייצוב ושל בעיות הליכה

כפי שאמרנו בשורות הקודמות, ניתן לחלק את השימוש במדרסי הגבהה לשימושים מבחינת אסתטית, ולשימושים שמסייעים מבחינה רפואית. זו היא הדוגמה לשימוש הרפואי שניתן לעשות בעזרת מדרסי הגבהה בנעליים. אנשים רבים מתמודדים כיום עם בעיות שונות בייצוב הגוף שלהם, או בעיות בהליכה תקינה, בעיות אשר לרוב מתפתחות ממקום של בעיות מולדות. בנוסף, ייתכן כי מדובר על בעיות אשר התפתחו אצל אנשים לא בצורה מולדת, אלא ממקום של תאונה או של פגיעה ברגליים. אנשים שכאלו סובלים לעתים גם מחוסר איזון בין אורך הרגליים, זאת כאשר רגל אחת תהינה ארוכה יותר מהרגל האחרת, וכמובן, שמודבר על בעיה רפואית שתשפיע רבות על הליכה ועל ייצוב תקני של הגוף שלהם. מדרסי הגבהה הם נהדרים עבור אנשים אלה! מדרסי הגבהה הם מדרסים אשר מותאמים לכל לקוח בצורה אישית, זאת כאשר ניתן להתאים אותם לבעיות שונות כמו חוסר איזון באורך הרגליים, וכדומה.

יש לי בעיה אורטופדית איך אדע איזה מדרס מתאים לי?

בעיקרון, מאוד מומלץ שלא לקנות מדרסים סתם ככה, אלא קודם כל ללכת לגורם מקצועי לאבחון הבעיה בין אם זה פיזיותרפיסט המתמחה בבעיות אורטופדיות ובין אם זה אורטופד. לאחר מכן, בעל המקצוע יאבחן את הבעיה ממנה אנחנו סובלים וזו הגורמת לנו לחוסר נוחות, כאבים ופגיעה באיכות החיים שלנו. בשלב הבא, ניתן יהיה להבין האם אנחנו בכלל הולכים ביום יום שלנו עם נעליים שנכונות לנו והאם יש או אין צורך במדרסים. בשלב הבא נוכל ללכת לגורם מקצועי נוסף לצורך התאמת נעליים ומדרסים בהתאם לצורך. יש סוגים שונים של מדרסים העשויים מחומרים מגוונים, כל מדרס מתאים לבעיות שונות ומצבים שונים.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.