איך בוחרים מדרסים לנעלי ספורט?

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לנעלי ספורטנעלי ספורט נמצאות כיום בשימוש רב ולא רק בשעות של פעילות ספורטיבית מאומצת. דגמים מסוימים משמשים לצרכי הליכה, ריצה, רכיבה על אופנים, שיעורי אימון אירובי ועוד.

לא כל מי שנועל נעלי ספורט זוכה להרגשה נעימה ואידיאלית בכפות הרגלים. מי שסובל מכאבים או מאי נוחות בכפות הרגליים, באזור העקבים או בקשתות, עשוי למצוא פתרון לכך באמצעות מדרסים מתאימים.

גם עבור מי שסובל מעייפות יתר בכפות הרגליים, כאבים באזור הברכיים, שברי הליכה, סיכון לפציעות ספורט, כאבי דורבן או עיוות בכף הרגל – מדרסים לנעלי ספורט יהיו הפתרון המתאים.

מדרסים לנעלי ספורט בקשיחות משתנה

כאשר רוכשים מדרסים לנעלי ספורט צריך להתאים את המדרס למבנה כף הרגל וגם לסוג הנעל שאותה נוהגים לנעול. חשוב להגיע למדידת המדרס מצוידים בדיוק באותה הנעל שמשמשת לאימון הגופני, לפעילות הספורטיבית, או להליכה.

אילו מדרסים יכולים להתאים לנעלי הספורט שלכם? ישנם דגמים מגוונים מאוד של מדרסים, כאשר מאפיין מרכזי וחשוב מאוד הוא רמת הקשיחות של המדרס. ישנם מדרסים שעשויים מחומרים רכים, שיכולים לסייע בבלימת זעזועים שמאפיינים פעילות ספורטיבית מאומצת, קפיצות, ריצות וכדומה.

מדרסים כאלה יכולים להיות מיוצרים מסיליקון, למשל, או מחומרים רכים אחרים שמבוססים על שכבות. יש מדרסים מסוג אחר לגמרי, שמאופיינים בעיצוב קשיח. המטרה איננה בלימת זעזועים אלא ייצוב של כף הרגל. זה נחוץ למשל כאשר כפות הרגליים מאופיינות בנטייה לצד, כאשר העקב איינו יציב, כאשר מאובחנת גמישות יתר במבנה כף הרגל.

התאמת המדרס לנעל

מדרסים רכים לא חייבים להיות מותאמים לפי מידה. יש הרוכשים אותם בהמלצת פיזיותרפיסט, רופא או מאמן, והם בהחלט יכולים להיות טובים מאוד. יחד עם זאת, אם ניסיתם מדרס שעשוי מחומר רך ולא חשתם הטבה במצב, כדאי לנסות מדרסים קשיחים יותר, כגון כאלה שעשויים משילוב של חומרים פלסטיים, חומרים מוקשים או אפילו מתכת. מדרסים כאלה מיוצרים רק בעקבות מדידות והטבעת כף הרגל בתבנית מתאימה.

חשוב לדעת שמדרסים שיתאימו לנעלי הספורט כדאי לרכוש לאו דווקא כאשר מרגישים כאבים, כאשר מזוהה בעיה אורתופדית כזאת או אחרת, כאשר אובחנו שברי מאמץ, קריסה של הקשתות, כאבי גב וכן הלאה. עבור מי שעוסק בפעילות גופנית אינטנסיבית כדאי מאוד לעשות שימוש במדרסים על מנת להקטין את הסיכון לפציעה, לפגיעה מתמשכת, לכאבים מיותרים.

יש להיות ערים לכך שהמדרס עשוי לתפוס לא מעט מקום בתוך הנעל. לכן, בהחלט עשוי להיווצר מצב שבו צריכים לרכוש נעלים במידה גדולה יותר מכפי שהתרגלתם.

יש מדרסים שעשויים מכמה שכבות שיתאימו במיוחד כאשר מאובחנת בעיה רפואית ואורתופדית. מדרסים כאלה עשויים להתאים לפעילות מאומצת וממושכת. עם זאת, לפעמים ניתן להשתמש במדרסי סיליקון שיתאימו לנעל שכבר מצויה ברשותכם. יש גם מדרסים חלקיים כגון כאלה שנועדו לאזור הקשת שברגל, לאיזון העקב וכדומה.

מתי מחליפים מדרסים לנעלי ספורט?

מדרסים לנעלי ספורט עשויים להיות בעלי עמידות משתנה. מאפיין זה תלוי מאוד באופי המדרס, בסוג הפעילות הספורטיבית ורמת עצימות האימונים וגם במבנה כף הרגל. במיוחד בקרב אנשים שיש להם הטיה של כפות הרגליים או העקב, כאשר יש בעיה מבנית או כאשר נעל הספורט פחות איכותית – יעילות המדרס תרד מהר יותר.

מדרסים קשיחים נחשבים לעמידים יותר, אך הם לא נועדו לפתור את כל סוגי הבעיות או לתת מענה לכל סוג הכאבים. כפי שמחליפים נעלי ספורט כאשר הם מתבלים, כך יש לנהוג גם לגבי מדרסים. כאשר ההשפעה המיטיבה טובה פחות, אבחון מקצועי יוכל לענות על השאלה – האם הגיע הזמן להחליף את המדרס או שניתן להסתפק בתיקון (אפשרי בדגמים מסוימים).

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.