מדרסים לקשת גבוהה ברגל

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לקשת גבוהה ברגלמבנה כף הרגל, המיועדת להליכה ולדריכה, נועד להעניק לגוף מדרך יציב, תוך חלוקת עומסים טובה. האופן שבו מחולק המשחק על פני כף הרגל כולה נגזר מהמבנה האנטומי שלה, לרבות מבנה הקשתות.

בקרב אחוז לא קטן בקרב האוכלוסייה מתקיים מצב שבו הקשתות ברגל גבוהות מהרגיל. בלשון הדיבור מצב זה נקרא קשת גבוהה. תיקון של המצב מבחינה רפואית לא תמיד נחוץ ולא תמיד אפשרי. הפתרון המקובל הוא התאמה של מדרסים מתאים – מדרסים לקשת גבוהה.

קשת גבוהה – סיבות ופתרונות

ידועות כמה סיבות אפשריות שמסבירות את קיומה של הקשת הגבוהה. לעיתים, זהו מצב מולד ולעיתים זהו מצב שמתפתח עם העלייה בגיל. ישנם מצבים בהם מעורבות של חבלה, מכה חזקה, פגיעות חוזרות ונשנות יוצרים ליקויים ועיוותים בכף הרגל, לרבות התרוממות של קשת אחת או יותר. יש הסבורים שגם פגיעות נוירולוגיות כאלה או אחרות עשויות ליצור את הבעיה, כאשר המקור הינו שינויי במתח שרירים בשל שינויים עצביים.

התייחסות לקשת גבוהה נגזרת בדרך כלל מתלונה של מטופל או מהמלצה של גורם מקצועי. מדרסים לקשת גבוהה ברגל חשוב לייצר בהתאמה אישית, כך שהתמיכה לקשתות ולכף הרגל כולה תהיה מקסימלית.

ישנם מטופלים שמעדיפים להתנסות תחילה במדרסים רכים, על מנת להשיג אפקט של בלימת זעזועים וקבלת משטח דריכה רך וגמיש. יש ופתרון זה נמצא כפחות מספק. במקרה זה, ניתן בהחלט לנסות גישה אחרת – התאמה של מדרסים המיוצרים מחומרים קשיחים יותר. במקרה זה, המטרה היא להשיג פחות אלמנט של שיכוך זעזועים בדריכה אלא חלוקת עומסים יותר נכונה. כך, גם הקשתות הגבוהות תשתתפנה בעומסים הנובעים ממשקל הגוף בעת עמידה, הליכה, תנועה וכן הלאה.

לא כדאי להזניח

קשת גבוהה בכף הרגל יכולה להתפתח לא רק בילדות המוקדמת אלא גם בגילאי בגרות ואפילו שיבה. הזנחה וחוסר התייחסות אינם מומלצים, שכן עשויים להיגרם כתוצאה מצב מצבים לא רצויים.

למשל, אצל חלק מהאנשים מתקיים מצב שבו הרגל איננה יציבה, נוטה להתעקם ונוצרים נקעים בקרסול. כתוצאה מלחץ ועומס, עשויים להתפתח מצבים דלקתיים וכן עשויים להופיע עיוותים שונים בכף הרגל, הטיה בזווית, עיוות באזור האצבעות, לעיתים יופיעו פצעים כתוצאה מלחץ.

בחירה בפתרון של מדרס מותאם יכולה למנוע רבים מהמצבים הללו. בחירת מדרס מתאים יכולה להפחית לחץ ועומס כך שכאבים ייעלמו ודלקות יוכלו להתרפא מהר יותר. גם כאשר סובלים מדלקות מפרקים כרוניות, המדרס יכול להועיל.

מומחים מסבירים שמנח לא יציב של כף הרגל, עיוותים במבנה כף הרגל וחלוקת משקל לא טובה יכולים בהחלט להוות גורם גם לכאבים באזור הגב בשל עומס על עמוד השדרה. לכן, גם כאשר מתקבל טיפול נוסף לכאבים, גם כאשר מומלצת פיזיותרפיה או תרגילי גמישות, מדרסים טובים יכולים להוות חלק חשוב מהפתרון.

התאמת מדרס באופן מדויק

קיומה של קשת גבוהה איננו סיבה להימנע מפעילות גופנית ובוודאי שאין זו סיבה לסבול מכאבים. מדרסים טובים יכולים לתמוך היטב בקשתות ולעיתים יהיה צורך להגביה מעט גם את אזור העקב. השיפור ביציבות יורגש כמעט מיד.

השימוש במדרסים מומלץ בין היתר לאנשים שמנהלים חיים פעילים, לרבות ספורטאים. מדרסים בעלי אפקט של בלימת זעזועים חשובים מאוד הן לבריאותה של כף הרגל והן לצורך שמירה על הברכיים ומפרקים נוספים.

בקרב מיעוט מבין המטופלים, מדרסים מוכנים מראש יהיו פתרון סביר. בדרך כלל, קיומה של קשת גבוהה בכף הרגל, לעיתים גם כמה קשתות גבוהות בכף רגל אחת, יטופל בדרך של הכנת מדרס אישי, בהתאמה מדויקת.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.