מדרסים לרגל סוכרתית

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לרגל סוכרתיתסוכרת היא מחלה כרונית עם שלל סיבוכים, שעלולה לפגוע באיכות החיים ובמקרים חמורים גם לגרום בצורה עקיפה למוות. בין הסיבוכים הנפוצים של הסוכרת ניתן למנות פגיעה בכף הרגל של האדם הסובל מהמחלה, לרבות כיבים, נגעים או פצעים.

הפגיעה ברגל עלולה להיגרם עקב סיבות מגוונות, לרבות פגיעות נוירולוגיות בגוף, פגיעה בכלי הדם, בעיה בחילוף החומרים, עלייה במשקל הגוף ועוד. ההערכות הן שכעשרים אחוזים מחולי הסוכרת סובלים מאותה כף רגל סוכרתית, גם אם חלקם אינם מודעים למצב.

במהלך השנים פותחו מספר פתרונות להתמודדות עם המצב ולהקלת התסמינים שסובל מהם האדם החולה, ולמדרסים לרגל סוכרתית יש מקום של כבוד מהבחינה הזו. אז כיצד הם יכולים לסייע לרגליים הסוכרתיות? והאם כדאי להתבסס עליהם באופן מוחלט?

כל היתרונות של מדרסים לרגל סוכרתית

מדרסים מותאמים ברוב המקרים לבעיות אורתופדיות ומבניות בכף הרגל, אבל גם במקרה של כף רגל סוכרתית הם יכולים לסייע מאד לאדם הסובל מבעיה. ההיבט הראשון הוא שהמדרסים יכולים לתקן את אותם שינויים אנטומיים ומבניים שעלולים להתרחש בכף הרגל בעקבות אותה סוכרת. המדרסים יכולים להחזיר את היציבות לתמונה ולאפשר חלוקה נכונה של עומסים על גבי כף הרגל, מה שימנע נזקים מצטברים לרגל ולבריאות של האדם.

סוכרת גורמת במקרים רבים לנזקים לרגל, בעיקר בקצות העצבים, ולא תמיד החולה מודע לנלקים, בעקבות אובדן התחושה באזור. התוצאה היא נזק מצטבר לרגל שעלול להיגרם. המדרסים משמשים כפתרון מונע לשמירת הרגל ומניעת בעיות. מה גם שהמדרסים מפחיתים את הלחץ המופעל על כף הרגל ואת העומס על השרירים שלה, דבר שמקטין את הסיכויים לבעיות ברגל ומסייע בהליך החלמהת הכיבים הקיימים.

המדרסים מסייעים גם לשיפור זרימת הדם לאזור ובכך מונעים חלק מהסיכונים החמורים ביותר של כף רגל סוכרתית: מצב של "מוות" של הרגל שעלול להביא לקטיעה של הרגל, שעלולה להיות באופן חלקי אבל גם בצורה מלאה.

לא על המדרס לבדו

למדרסים יש הרבה מאד יתרונות עבור הסובלים מסוכרת בכלל ובכף רגל סוכרתית בפרט. הם מסייעים להתמודד עם הרבה מאד מהתסמינים המזוהים עם הבעיה וגם מונעים חלק מהסיבוכים שעלולים לאפיין אותה. חשוב כמובן לוודא שהמדרסים מותאמים היטב, כך שמדרסים המיוצרים בהתאמה אישית יעילים יותר ממוצרי המדף הזולים יותר.

יחד עם זאת, המדרסים לא צריכים ולא יכולים להיות תרופה לבעיה. א', כי אין לסוכרת כאמור פתרון מוחלט. וב', כי המדרסים לא יכולים לבוא על חשבון טיפולים אחרים שמיועדים להיכנס יותר לשורש העניין, דוגמת תרופות אנטיביוטיות או טיפולים כירורגיים.

אדם הסובל מסוכרת צריך להיות עם האצבע על הדופק, לשים לב לתסמינים ולקחת בחשבון הרבה מאד סיכונים אפשריים עבורו. חשוב שהוא יימצא תחת מעקב רפואי של רופא מוסמך, ולא יסטה ולו מילימטר מהוראות הטיפול שהוא מעניק.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.