מדרסים לנעלי עבודה

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים לנעלי עבודההחשיבות סביב מדרסים לנעלי עבודה לא עולה על הפרק כמו שהיינו מצפים. עמידה ממושכת והליכה ללא מדרסים כאשר יש צורך במדרסים יכולים להוביל לכאבי ברכיים, גב, דלקת דורבן, דלקת בגיד האכילס, שברי מאמץ, כאבים בעקב, פטריות בכף רגל ועוד תופעות נפוצות. מדרסים לנעלי עבודה הם מדרסים לנעליים מותאמים אישית לכף רגלו של המבקש, יש סוגים שונים של מדרסים ויש להתאים את המדרס בהתאם למבנה כף הרגל, סוג העבודה, תקציב וכמו כן, הסיבה לשמה יש צורך במדרס. 

 

מהם מדרסים לנעלי עבודה?

מדרסים הם אביזר אורטופדי שנועד להקל על ליקויי יציבה שעשויים להשפיע על אזורים שונים בגוף האדם כמו ברכיים, גב, צוואר ועוד. מדרסים לנעלי עבודה מתאימים למי שנמצא על הרגליים במשך שעות רבות כמו טבחים, עובדי בניין וכל עבודה אחרת אשר דורשת מכם מאמץ ולא עבודה בישיבה מרובה. המדרסים מפזרים את העומס והלחצים בכף הרגל בצורה שווה ובכך נמנע עומס על אזור מסוים. חשוב להדגיש, מדרסים לנעלי עבודה אינם לפי מידה בלבד אלא לפי צורת כף הרגל של המשתמש ולכן לא ניתן להחליף מדרסים בין אנשים. ברגע בו מחליפים מדרסים ללא התאמה לכף הרגל זה עלול להוביל לנזק אצל המשתמש החדש. בנוסף, הדגש על מדרסים לנעלי עבודה הוא גם להתאים את המדרסים לנעלי העבודה, ברגע בו הנעל עצמה עם נזקים, זווית עקומה וכד' המדרסים עלולים לא לבצע את תפקידם כראוי. 

ישנם שני סוגים עיקריים של מדרסים, מדרסים פונקציונליים ומדרסים ביומכניים:

  • מדרסים פונקציונליים – מדרסים אלו מיוצרים במספר גרסאות שונות ובהתאמה אישית למטופל. מדרסים פונקציונליים נחשבים למדרסים "הפשוטים" יותר והם מתאימים לאנשים שסובלים מבעיות קלות כמו פלטפוס או מבנה כף רגל קשתי גבוה. 
  • מדרסים ביומכניים – מדרסים ביומכניים נועדו כדי לשפר את התנועה של הגוף שלנו, הם מתאימים למקרים קלים עד קשים לצורך שיפור המערכת הביולוגית של גוף האדם (השפעת הביומכניקה). לרוב מדרסים אלו יהיו קשיחים יותר מאשר מדרסים פונקציונליים העשויים מפלסטיק או גרפיט. מדרסים ביומכניים דורשים התאמה אישית לכף הרגל של המטופל.

 

מה החשיבות במדרסים לנעלי עבודהמה החשיבות במדרסים לנעלי עבודה?

נעלי עבודה יכולים להוביל להרבה בעיות בקרב המשתמשים. נעלי עבודה נשארים על הרגליים שלנו לאורך שעות ארוכות, גם כאשר מדובר על עבודה שלא דורשת מאמץ רב. רוב הנעליים מובנים בצורה אשר מגנה על כף הרגל מבחינה חיצונית, הנעליים חסינות בפני מים, חלקן אווריריות לימי הקיץ, מניעת החלקה ועוד. עם זאת, זה לא מקל על הקושי שכף הרגל חווה ומעבירה ליתר הגוף. נעליים לא יכולות להגן עלינו מפני פציעות מאמץ אשר בעיות שצצות עקב הליכה מרובה במהלך היום כמו: כאבי ברכיים, דורבן, פטריות, שברי מאמץ, עור יבש, כאבי גב ועוד.

הבעיות נוצרות עקב חלוקה לא שווה של העומס על כף הרגל שלכם, כל המשקל של כל הגוף מוטל על כף הרגל ולרוב על העקב עצמו. בכל צעידה שלכם העקב הוא הראשון שנוגע ברצפה וכל נגיעה כזאת מזעזעת את העקב בצורה שקשה לנו להרגיש כי זה לא מתבטא בכאב עצום בהתחלה, זה נזק מצטבר. בדרך כלל במהלך העבודה אנחנו ממהרים, רצים או פשוט הולכים במהירות וזה מחמיר את הזעזוע על  העקב ולכן צריך לייצר לעקב ובכלל לכף הרגל הגנה, במיוחד למי שסובל מפלטפוס או קשת גבוהה. המהות של המדרס הוא לדאוג לעמידה והליכה נכונים בצורה מוגנת במהלך השהות שלכם בעבודה. מדרסים לנעלי עבודה בנויים בצורה מתאימה לאופי העבודה ורמת המאמץ של הנועל. כמו כן, הבחירה צריכה להיות במחשבה לחומר ממנו יהיה עשוי המדרס, המטרה היא למצוא חומר שעומד בלחצים ובשעות השימוש שלכם בנעליים.

קראו עוד: נעלי עבודה אורטופדיות

 

איך בוחרים מדרסים לנעלי עבודה?

הדגש החשוב הוא להגיע למקום מקצועי עם מוניטין מוכר בתחום האורתופדיה. חשוב לשים דגש עלה חומר ממנו עשויים המדרסים ולוודא שהם בעלי תקן גבוה (SG) ועדיף גם חומרים היפואלרגניים או אנטיבקטריאליים כדי למזער את הסיכוי לפטריות בכף הרגל. אם אתם עובדים בשמש כל היום או במקומות חמים וודאו שהמדרסים גם מעניקים לכם תנאי עבודה נוחים ולא סופגים חום ולחות. מומלץ ואף חובה להגיע לחנות האורתופדיה ממנה אתם מזמינים את המדרסים עם נעלי העבודה שלכם כדי לוודא שהנעליים עצמן תקינות ולהתאים את המדרסים גם בהתאם לגודל כף הרגל וגם לוודא שהם נוחים לכם עם נעלי העבודה.

דבר נוסף, יש מקומות רבים אשר מציעים לכם הזמנה של מדרסים אונליין או שאתם מגיעים לחנויות ספורט שונות וכבר קיימים במקום מדרסים מוכנים. ההמלצה היא להגיע לפגישת ייעוץ לפני הזמנת המדרסים כדי לקבל מדרסים לעבודה בהתאמה אישית, הם יעשו את העבודה בצורה טובה יותר. המדרסים שאתם רואים במדפים יהיו ברובם מוצרים זולים ורכים אשר לא מותאמים באופן אישי אלא כללי. ברגע בו אתם מגיעים לאבחנה ניתן יהיה להתאים את המדרסים גם בהתאם לגורם ממנו אתם סובלים ובהתאם ליציבה שלכם. ישנן שיטות שונות להתאמה אישית כמו להטביע את כף הרגל בספוג, גבס, באמצעות מחשב, מידות ועוד.

כמה עולים מדרסים לנעלי עבודה?

מכיוון שיש סוגים שונים של מדרסים והתאמה אישית היא גם פקטור שמשפיע על המחיר אי אפשרות להצביע על מחיר אחיד. כמו כן, דרך קופות החולים ניתן יהיה לקבל סבסוד במקרים רבים. המחיר הממוצע עבור מדרסים לנעלי עבודה ינוע בין 200 ש"ח ועד כ-1,200 ש"ח. המחיר כולל את כל שלבי הפעולה עד להגעה לתוצאה הרצויה, ההשקעה היא לטווח הארוך כאשר ההתאמה היא מדויקת והחומרים לייצור המדרסים באיכות גבוהה. 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.