מדרסים מותאמים

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים בהתאמה אישיתהצורך במדרסים נובע מסיבות מגוונות. יש כאלה הזקוקים למדרסים לצורך תיקון בעיה בכף הרגל. יש כאלה הזקוקים להם כתוצאה משברי מאמץ, דלקת, כאבי גב. יש הזקוקים לכך בשל יציבה לא נכונה או אופי מנח כף הרגל ויש שרוצים למנוע תחושה של עייפות בכף הרגל, עומס על השרירים ועוד.

לפני שרוכשים מדרס, כדאי לדעת שיש דגמים שונים, יש מדרסים יותר רכים ויש גם קשיחים. מלבד חומרים שונים שמהם עשוי המדרס יש גם שוני מהותי בין מדרסים שמיוצרים ונמכרים ארוזים (בחנויות שונות, רשתות פארמה, מכונים שונים) לבין מדרסים בהתאמה אישית.

על פי רוב, מדרסים מותאמים טובים באמת יהיו אלה שהותאמו במדויק לצרכיו של המטופל. מדרסים לא מותאמים עשויים להיות פחות אפקטיביים ובמקרים מסוימים אפילו מזיקים.

מדרסים מותאמים למבנה כף הרגל

מדוע חשוב כל כך לבחור דווקא מדרסים מותאמים? זה חשוב ראשית לכל מפני שכפות הרגליים של אנשים שונים הן בעלות מבנה שונה. יש אנשים הסובלים ממצב של קשת גבוהה. יש כאלה שאצלם קיים דווקא מצב של רגל שטוחה מדי – פלטפוס. יש אנשים שכף הרגל שלהם נוטה בזווית כלפי חוץ ואצל אחרים – קיימת נטייה פנימה.

כמובן שיש הבדלים נוספים ויש גם כאלה שמבנה כף הרגל שלהם השתנה בשל מחלות, גיל או פציעה. לכן, כדי שתהיה באמת התאמה מלאה בין המדרס לבין מבנה כף הרגל יש לבצע מדידות מדויקות, יש להטביע את כף הרגל בחומר כגון גבס או תבנית אחרת ורק לאחר מכן ליצר את המדרס.

התאמה לסוג היציבה

לא רק מבנה כף הרגל שונה בקרב אנשים שונים. יש גם מאפיינים נוספים שבהם ישנם הבדלים, למשל אופי היציבה. מכיוון שעבור אנשים ומטופלים שיציבתם איננה נכונה נדרש מדרס לצורך שיפור, יש להתאים את המדרס גם בהתבסס על כך.

אנשי מקצוע ומכונים מקצועיים שמתאימים ומייצרים מדרסים מותאמים ובודקים את היציבה של המטופל כשהוא עומד ישר, כשהוא נוטה לפנים או לאחור. לעיתים נבדקת היציבה גם במצב של תנועה, ולעיתים נעזרים לצורך העניין במדדים ממוחשבים.

התאמה לפי מצב רפואי ואורתופדי

מדרסים מותאמים מחייבים לקחת בחשבון מלבד היציבה ואופי מבנה כף הרגל גם את מצבו של המטופל מבחינה רפואית ואורתופדית. חשוב שהתאמת המדרס תתבצע רק לאחר שמפרטים מצבים רפואיים רלוונטיים כגון עיוות בעמוד השדרה, דורבן ברגל. במידה והמטופל חולה סוכרת, חייבים כמובן לציין זאת שכן בעיה של רגל סוכרתית מחייבת התייחסות.

יש כמובן להתייחס לאופי הקשת בכף הרגל, לנטייה לשברי מאמץ או נקעים וכן גם לכאבים במפרקים, בברכיים, בגב. במידה ומדובר במטופל שהופנה על ידי אורתופד או כל רופא אחר, כדאי ליידע בזמן המדידות להכנת המדרס לגבי כל עניין רפואי, כאבים, אי נוחות וכן הלאה.

מדרסים מותאמים על פי סגנון חיים

עוד היבט של מדרסים מותאמים באופן אישי הינו סגנון החיים וגיל וזאת, במקביל להיבטים רפואיים ובריאותיים. מדרס שמיועד לספורטאי מקצועי שעוסק בריצה יהיה שונה למדי ממדרס שאותו מכינים עבור מי שמנהל חיים לא פעילים.

יש מדרסים שמותאמים על פי סוג הפעילות הספורטיבית, יש מדרסים מותאמים המיועדים להקל על מצבים של עמידה ממושכת, יש אפילו מדרסים שיכולים להתאים לזמן רכיבה על אופניים. את המדרס יש להתאים כמובן גם לסוג הנעליים שנוהג המטופל לנעול. יש מדרסים שיתאימו יותר לנעלים רחבות, יש מדרסים שיתאימו לנעלי עבודה וכן הלאה. אז לפני שתזמינו מדרס כזה או אחר, וודאו שמתאימים עבורם את המדרס – בדיוק בשבילכם.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.