מדרסים והיתרון שהם מעניקים ללחץ בברכיים

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

מדרסים, שבפעמים אחדות אינם מקבלים את הכבוד הראוי להם, הם למעשה מצילי חיים עבור רבים הסובלים מכאבי שרירים, כאבי גב ורגליים, ועוד. מטרתם היא להוות מעין עמוד שדרה לרגליים, תמיכה מצוינת לגוף כולו וריפוד במצבים בהם האדם הזקוק לכך.

כלומר, המדרסים הם שכבות נוספות לכף הרגל, שיושבות בתוך הנעליים שלכם. הם משרתים מטרות שונות, כולל יצירת נוחות, תמיכה בקשתות ואפילו סיוע ביישור כף הרגל. הם עשויים מחומרים שונים, כמו קצף, ג'ל או פלסטיק, ובאים בצורות ובגדלים שונים בהתאם למצב הספציפי ממנו המטופל סובל.

 

כיצד מדרסים יוכלו לסייע ללחץ בברכיים?

הרגליים שלנו הן כמו היסוד של בניין – כל חוסר איזון או לחץ עלולים להשפיע על כל המבנה, כולל הברכיים שלנו. אבל איך בדיוק מדרסים נכנסים למשוואה הזו?

המדרסים מספקים אפקט ריפוד שסופג את הזעזועים שחווות כפות הרגליים שלנו בכל צעד. ללא ריפוד מספק, כפות הרגליים שלנו נוטות "לפגוע" בקרקע חזק יותר, לשלוח גלי הלם עד לברכיים שלנו ולגרום לכאב או אי נוחות. מדרסים מסייעים לפזר לחץ זה באופן שווה על פני כף הרגל, ובכך להפחית את העומס על הברכיים שלנו.

הרי בסופו של דבר, כל החלקים בגוף שלנו מחוברים. שינויים בלחץ כף הרגל עלולים להשפיע על הברכיים, הירכיים והגב. המדרסים עוזרים לשמור על מנח נכון של כף הרגל, מה שתומך בברכיים באופן ישיר. כך, מופחת הלחץ על הברכיים, בעיקר עבור אנשים בעלי כפות רגליים שטוחות או קשתות גבוהות, הסובלים לעתים קרובות מבעיות ברכיים.

 

 סוגי מדרסים שכדאי להכיר

  • מדרסים אורטופדיים – מדרסים אלו מותאמים לטיפול במצבים ספציפיים של כף הרגל. הם משמשים לעתים קרובות לתיקון דפוסי הליכה לא סדירים העלולים לגרום ללחץ בברכיים. מדרסים אלו מעוצבים כך שהם מעניקים תמיכה לקשת כף הרגל והעקב, כדי לפזר את הלחץ שבהליכה באופן שווה על פני כף הרגל ולהפחית את העומס על הברך.
  • מדרסי ג'ל – אלו ידועים בתכונות ספיגת הזעזועים שלהם. הם מרככים ביעילות את השפעתו של כל צעד, ומפחיתים את הלחץ המופעל על הברכיים. הם אידיאליים עבור אלה העוסקים בפעילויות כמו ריצה או קפיצה, המפעילות לחץ גבוה. עם זאת, בעוד שהם מספקים בלימת זעזועים מעולה, פעמים אחדות ייתכן שחסרה להם תכונת התמיכה המותאמת אישית שמדרסים אורטופדיים מציעים. לכן, חשוב להבין את הצרכים הספציפיים שלכם בעת בחירת המדרסים.

 

 מדרסים מדויקים להורדת לחץ

כעת, גם אתם מבינים עד כמה חשובה היא בחירת המדרסים המדויקים לכם. זו, תוכל לשפר משמעותית את רמת הנוחות ובריאות הברכיים. בעת הרכישה, יילקחו בחשבון פרמטרים כגון מידת הנעל, סוג הנעל שאתם נועלים בדרך כלל, אופי היום יום שלכם ועוד. בנוסף, ייתכן שיומלץ לכם להחליף את המדרסים באופן קבוע כדי ליהנות מהיתרונות שלהם לאורך זמן. עקבו אחר הוראות המומחה, ותוכלו להיפרד לשלום מהכאבים. המאמר נכתב בשיתוף פרופ׳ אמיר הרמן אורטופד ומנתח מומחה.

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.