כאבי רגליים בזמן הליכה

תוכן עניינים
למידע נוסף השאירו פרטים נוספים

כפות הרגליים שלנו מצויות תחת עומס בלתי פוסק ועל כן, כשמונים אחוזים מהאוכלוסייה יסבלו במהלך חייהם מבעיה כלשהי בכפות הרגליים אשר יכולה להוביל להופעת כאבים עזים במהלך הליכה או ביצוע כל פעולה אחרת. חשוב לדעת כי המצב של כפות הרגליים מושפע ממספר גורמים מרכזיים שהם: רמת הפעילות של האדם, העיסוק שלו, מחלות רקע. סוג הנעליים שהוא נועל ופגיעה אפשרית בגינן וכן פגיעות במבנה, בצורה ובתפקוד של כף הרגל.

כפות הרגליים הן בעלות מבנה מכני מורכב. כף הרגל מורכבת מ-28 עצמות מעל עשרים מפרקים ויותר מארבעים רצועות שונות וכן מספר רב של שרירים פנימיים בתוף כף הרגל ושרירים שהמקור שלהם בשוק. תפקיד השרירים הוא לספק יציבה ותנועתיות בדגש על דיוק רב. חשוב להבין כי תנועתיות תקינה של מפרקי כפות הרגליים וכן של הקרסוליים היא בעלת השפעה על היכולת של הגפה התחתונה לפזר בצורה תקינה את הכוחות בשלב נשיאת משקל הגוף. פיזור לא יעיל של הכוחות הללו עשוי לגרום לתנועה לקויה אשר יוצרת עומסים גדולים ובסופו של דבר עלולה גם לגרום לכשל של מפרקים, רקמת חיבור ושרירים שיובילו להיווצרות כאבים בכף הרגל.

 

סיבות נפוצות להופעת כאבי רגליים בזמן הליכה

ישנם כמה סיבות אפשריות לכאבים בכף הרגל, כך למשל כאבים בעקב יכולים להיגרם כתוצאה מדורבן, דלקת ברצועה של כף הרגל, תפס עצבי ועוד. הכאבים יכולים להיגרם בשל קשת נמוכה של הרגל או קשת גבוהה, הסתיידות של העור והרקמה הרכה, נקעים חוזרים שאדם סובל מהם, שברי מאמץ בכף הרגל או שברי מאמץ בשוק, בוהן קלובה, כאבים בעצמות הארוכות של כפות הרגליים, פגיעה בגידים, תסמונת הכאב הקדמי בברך שיכולה ליצור כאבי רגליים גם בהליכה, שחיקה של סחוס בפיקה, כאבי ברכיים, כאבי ירך, כאבי גב תחתון ועוד. כל אלה יכולים לגרום לכאבים בכפות הרגליים בזמן הליכה.

לא פעם נשים יסבלו מכאבי ירך כתוצאה מהריונות שכן בהריונות האגן מתרחב והחיבור עם מפרק הירך יכול לכאוב. גם לאחר ההריון לא תמיד האגן יחזור לצורתו המקורית ולכן, ייתכן שנשים צעירות תסבולנה מכאבים בירך.

ישנם הבדלים בין כאבים בכפות הרגליים לבין כאבים בחלקים עליונים יותר של הרגל כגון: כאבים בברך או כאבים בירך. בעוד שלרוב בכאבים בכפות הרגליים מטפלים באמצעות מדרסים, כאבים בברכיים, בירך או במקומות נוספים ברגליים לרוב יטופלו באמצעות פיזיותרפיה.

 

כאבי ברכיים בהליכה

כאשר אנו הולכים, העומסים על הברכיים שלנו גדולים. העומס נע בין פי 2 ממשקל הגוף בזמן הליכה לפי 8 ממשקל הגוף בזמן עלייה במדרגות. כלומר, ניתן לומר כי אנו סוחבים משקל משמעותי מאוד בפעילויות הללו והברכיים מהוות את המפרק הנושא את משקל העודף המדובר יום יום, שעה שעה. לכן, אם אתם סובלים מכאבי ברכיים בהליכה או בביצוע כל פעולה גופנית אחרת, חשוב מאוד שלא תסבלו ותפנו לטיפול מתאים. פיזיותרפיה לברך מהווה את הטיפול הנפוץ ביותר כיום לכאבי ברכיים בהליכה והתמדה בטיפול המדובר יכולה לסייע בהקלה עד העלמה של כאב הברכיים ולשיפור איכות החיים.

**הנכתב לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי במקרה הצורך.

 

 

 

מרק איווניר התאמת מדרסים
מרק איווניר התאמת מדרסים

מרק איווניר מייסד ומנהל המרכז למדרסים. המקום שמרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על עולם המדרסים והתאמה אישית של מדרסים לרגל.